نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۷

بازی GTA 6 به‌دنبال بی‌نقص بودن است

استراس زلنیک، مدیرعامل تیک تو در جریان گزارش مالی اخیر این شرکت به بازی GTA 6 و مسئله‌ی تعیین زمان عرضه آن پرداخته است.

استراس زلنیک، مدیرعامل شرکت Take-Two Interactiveدر جریان گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۴ این شرکت در پاسخ به سؤال کارشناس BMO Capital Markets درباره اینکه آیا راک‌استار و ناشر بازی GTA 6 درباره تاریخ دقیق عرضه این بازی به جمع‌بندی رسیده‌اند یا نه پاسخ داد: «ما به‌دنبال بی‌نقص بودن هستیم و وقتی به این نتیجه برسیم که از نظر خلاقیت به بهترین شرایط رسیدیم، زمان عرضه فرا رسیده است. ضمن اینکه ما همه در این موضوع دخیل هستیم و انگیزه و مشوق‌های هر یک از افرادی که در این شرکت مشغول به کار هستند با سهام‌داران ما در یک راستا قرار دارند.»

او اضافه کرد: «بنابراین هدف ما این است که منافع همه افرادی که در این شرکت کار می‌کنند با منافع سهام‌داران همسو باشند. این باعث می‌شود که همه ما به یک جهت حرکت کنیم. لذا حق با شما است؛ ذاتا یک تنش بالقوه بین عرضه‌ی هرچه زودتر یک محصول به بازار و رساندن آن به کمال و بی‌نقصی وجود دارد اما این شرکت به‌دنبال رسیدن به کمال و بی‌نقصی است.»

استراس زلنیک مدیر عامل Take two

این نوع صحبت‌ها را می‌توان به احتمال عرضه‌ی دیرتر از انتظار بازی GTA 6 ارتباط داد؛ چراکه رساندن یک بازی به‌حدی بی‌نقص و بدون هیچ‌گونه مشکل فنی و اینگونه مسائل، عملا به‌معنی طولانی‌تر کردن زمان توسعه‌ی بازی در فاز رفع مشکلات و عقب انداختن زمان عرضه‌ی آن خواهد بود. ضمن اینکه تغییر پیش‌بینی تیک-تو از ارقام مربوط‌به سودآوری خالص این شرکت در سال مالی پیش رو نیز می‌تواند به همین موضوع اشاره داشته باشد.

این شرکت پیش از این ۸ میلیارد دلار سود خالص را برای سال مالی ۲۰۲۵ پیش‌بینی کرده بود که از ماه آوریل ۲۰۲۴ تا مارس ۲۰۲۵ طول می‌کشد. این موضوع باعث شد تا تحلیلگران عرضه‌ی بازی GTA 6 را برای این بازه زمانی پیش‌بینی کنند. بااین‌حال لینی گلدشتاین، مدیر مالی شرکت دیروز در صحبت‌های خود گفت: «درحال حاضر این رقم کمی بیشتر از ۷ میلیارد دلار در سال است که باتوجه‌به تغییرات معمولی که در فرایند پیش‌بینی ما رخ داده است، اعمال می‌شود. این میزان همچنان در مقایسه با سال جاری رشد قابل‌توجه‌ای است که نشان می‌دهد مسیرهای درآمدزایی و سودآوری ما برای سال آینده در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و تیم‌های توسعه‌ی بازی‌های ما پیشرفت بسیار خوبی دارند.»

وقتی یکی از آنالیزورها درباره علت کاهش تخمین این مبالغ از گلدشتاین سؤال کرد، در پاسخ گفته شد: «همان‌طور که اشاره کردم تغییرات پیش‌بینی ما برای سال مالی ۲۰۲۵ با تغییراتی که در برنامه زمانبندی عرضه‌ی بازی ایجاد می‌شوند، هدایت می‌شوند. بدیهی است که این موضوع باعث شود تا برخی بازی‌ها را به سال‌های پیش رو منتقل کنیم. البته ما همچنان انتظار داریم در سال مالی ۲۰۲۶ نسبت به ۲۰۲۵ شاهد رشد در سودآوری باشیم، بنابراین این موضوع تغییری نکرده است.»

بنابراین این صحبت‌ها تأیید می‌کنند که تغییراتی در برنامه زمانبندی عرضه بازی GTA 6 ایجاد شده است. بنابراین Take-Two انتظار دارد که سودآوری سال مالی ۲۰۲۶ برای این شرکت بیش از سال قبل باشد. اگر تمام این شواهد هم کافی نباشند، باید گفت که ناشر این بازی اقدام به انتشار یک نقشه‌ی راه به‌روزرسانی شده برای بازی‌های پیش روی خود کرده است که در آن GTA VI را در سال تقویمی ۲۰۲۵ قرار داده است.

لوگو شهر وایس در بازی GTA VI

درحال حاضر مشخص است که GTA VI در سال مالی ۲۰۲۶ این شرکت جا گرفته است و این موضوع احتمال عرضه بازی در پاییز سال ۲۰۲۵ را تقویت می‌کند. Take-Two با برنامه‌ریزی عرضه‌ی بازی‌هایی مانند No Rest for the Wicked از استودیوی Moon، بازی Tales of the Shire از Wētā Workshop، بازی Star Wars Hunters و Game of Thrones: Legends از Zynga در سال ۲۰۲۵، لاین‌آپ جالب توجهی را برای این سال در نظر گرفته است.

بعد از آن بازی Top Spin 2K25 از استودیوی Hangar 13 را داریم که به‌گفته‌ی Take-Two باید در زمان نزدیکی عرضه شود. درنهایت بازی Judas از گوست استوری را خواهیم داشت که هنوز  تاریخ عرضه آن اعلام نشده است. لازم به ذکر است که زلنیک در بخشی از صحبت‌های خود به تأثیر تریلر بازی GTA 6 روی رشد فروش محصولات این سری اشاره و تأیید کرد که مجموع فروش بازی GTA V از ۱۹۵ میلیون نسخه عبور کرده است و Red Dead Redemption 2 نیز ۶۱ میلیون نسخه را تاکنون به فروش رسانده است.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده