نویسنده: عرفان بدری
// جمعه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۷

اکتیویژن پیش از ادغام با مایکروسافت به‌دنبال اخراج گسترده کارکنان خود بوده است

مایکروسافت اعلام کرد که شرکت اکتیویژن بلیزارد مطابق با روندهای کلی در صنعت بازی‌های ویدیویی، از زمانی‌که مستقل بود، قصد اخراج گسترده کارمندان خود را داشت.

شرکت مایکروسافت در ماه اکتبر ۲۰۲۳ با اتمام فرایند خرید اکتیوژن بلیزارد با مبلغ ۶۹ میلیارد دلار، مالک جدید این ناشر بزرگ شد و کنترل آن را به‌دست گرفت. بااین‌حال، فعالیت تحت مالکیت جدید برای اکتیویژن بلیزارد با مشکلاتی آغاز شده است. ماه گذشته مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد ۱۹۰۰ کارمند را در تمام بخش‌های گیمینگ خود اخراج کند که این موضوع روی اکتیوژن بلیزارد، بتسدا و استودیوهای ایکس‌ باکس تأثیر گذاشته است.

با اعلام اخبار اخراج گسترده در شرکت اکتیویژن بلیزارد، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا (FTC) که قبل از نهایی شدن خرید این ناشر توسط مایکروسافت به‌دلیل نگرانی‌های مربوط‌به رقابت سعی در متوقف کرده این معامله داشت، هفته گذشته شکایتی را به دیوان ناحیه نهم ایالات متحده ارسال کرد؛ این شکایت اظهار داشت که کاهش نیروها با وعده مایکروسافت در مورد اینکه دو شرکت پس از ادغام به‌صورت مستقل فعالیت خواهند کرد، مغایرت دارد.

در پاسخ به شکایت جدید FTC، مایکروسافت نامه‌ای را به دیوان ارسال و در آن ادعا کرده است که همان‌طور که چند ماهی است در صنعت بازی‌های ویدیویی یک روند ناخوشایند مشهود بوده، اکتیویژن بلیزارد هم قصد داشته است که کاهش‌های قابل توجهی در نیروهای خود انجام دهد، بدون توجه به اینکه معامله خرید توسط مایکروسافت انجام شود یا خیر. این شرکت در نامه خود اعلام کرد: «مطابق روندهای کلی در صنعت بازی‌های ویدیویی، اکتیویژن قبلا قصد داشت تعداد قابل توجهی از نیروهای خود را درحالی‌که هنوز به‌عنوان یک شرکت مستقل فعال بود، اخراج کند. بنابراین اعلامیه اخیر مایکروسافت نمی‌تواند به‌طور کامل به ادغام نسبت داده شود.»

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

به‌عنوان بخشی از کاهش نیروهای گسترده در مایکروسافت، بازی بقا محور و معرفی نشده بلیزارد پس از ۶ سال توسعه با کنسل شدن مواجه شده است. در همین زمان گزارش شده است که یکی توسعه‌دهندگان بازی Call of Duty به‌نام استودیوی اسلج‌همر گیمز و استودیو تویز فور باب که سازنده بازی‌های Crash Bandicoot و Spyro است، نیز بخش قابل توجهی از نیروی کار خود را از دست داده‌اند.

در طول سال ۲۰۲۳ بیش از ۶۰۰۰ نفر از افراد شاغل در این صنعت از کار بی‌کار شده‌اند و تاکنون در سال ۲۰۲۴ نیز این موضوع ادامه دارد و در کمتر از ۶ هفته از شروع سال، بیش از ۶۳۰۰ نفر شغل خود را از دست داده‌اند. کاهش نیرو در چندین شرکت دیگر نیز اعلام شده است، از جمله رایت گیمز، یونیتی، سگا، بیهیویر اینتراکتیو، لاست بویز اینتراکتیو، بلک فارت گیمز، سی‌آی گیمز، گروه تاندرفال، ویژوال کانسپتس و پیپل کن فلای و تعداد زیادی استودیوی کوچک و بزرگ دیگر که مجبور به اخراج تعدادی از کارمندان خود شده‌اند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده