// پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۷

FTC از مایکروسافت به‌خاطر اخراج کارمندان اکتیویژن بلیزارد شکایت می‌کند

FTC همزمان با شکایت از مایکروسافت به‌دلیل اخراج دو هزار نفر از کارمندان اکتیویژن بلیزارد، ادعا می‌کند که این تصمیم برخلاف قواعد قرارداد بوده است.

پس از تکمیل شدن قرارداد ادغام شرکت مایکروسافت با اکتیویژن بلیزارد، کمیسیون تجارت فدرال یا FTC که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیش‌برد این قرارداد انجام داد با ثبت یک شکایت از مایکروسافت در دادگاه آمریکا آن‌‌ها را از تصمیمات اخیر این شرکت مطلع ساخته است. در این شکایت مسئله اخراج نزدیک به دو هزار کارمند مرتبط با بخش‌های مختلف در شرکت اکتیویژن بلیزارد مطرح شده است.

این کمیسیون درکنار شکایت خود به دادگاه آمریکا، طی نامه‌ای تاکید کرد تصمیم مایکروسافت در اخراج صدها نفر از کارمندان که شامل سازندگان و متخصصان بخش ورزش‌های الکترونیک می‌شد به‌طور مستقیم قواعد مطرح‌شده قرارداد ادغام را نقض می‌کند. در این نامه اعلام شد:

«مایکروسافت در برنامه حذف کردن ۱۹۰۰ شغل در بخش بازی خود که شامل شرکت اکتیویژن نیز می‌شود، بیانیه‌های خود در دادگاه را نقض می‌کند.»

FTC با این نامه به ادعای مایکروسافت در اجازه دادن به شرکت اکتیویژن بلیزارد برای فعالیت مستقل آن‌ها پس از ادغام و تعدیل نیروهای این شرکت در هفته‌های بعد اشاره می‌کند. همچنین این کمیسیون با ابراز نگرانی در مورد کارمندان اخراج شده، ادعا کرد در صورت اقدام به لغو قرارداد اکتیویژن بلیزارد احتمال دارد که این تعدیل نیروها مانع از انجام چنین کاری شود.


منبع InsiderGaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده