نویسنده: عرفان بدری
// پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰

دیزنی با سرمایه‌گذاری عظیم در اپیک گیمز به‌طور جدی‌تر وارد حوزه گیمینگ شد

شرکت دیزنی ۱/۵ میلیارد دلار از سهام اپیک گیمز را خریداری کرد تا بزرگ‌ترین ورود خود به صنعت بازی‌های ویدیویی را رقم بزند.

دیزنی اخیرا از همکاری با اپیک گیمز و سرمایه‌گذاری ۱/۵ میلیارد دلاری خود در این شرکت خبر داد. این شرکت اعلام کرد که این سرمایه‌گذاری بخشی از یک همکاری چند ساله برای ارائه محتواهایی از آثار دیزنی برای فورتنایت خواهد بود. 

اپیک گیمز و دیزنی در سایه این همکاری جهان پایداری را براساس برندهای مختلف دیزنی مثل پیکسار، مارول و جنگ ستارگان خواهند ساخت. بازیکن‌ها نیز خواهند توانست تا با استفاده از دارایی‌های دیزنی تجربیات منحصربه‌فرد خود را به‌وسیله آنریل انجین خلق کنند.

رابرت ایگر، مدیرعامل دیزنی درباره این همکاری گفت: «همکاری جدید و هیجان‌انگیز ما با اپیک گیمز، برندها و مجموعه‌های محبوب دیزنی را ازطریق بازی‌ها و جهان‌ها تازه و تحول‌آفرین با بازی بسیار محبوب فورتنایت پیوند خواهد زد. این همکاری بزرگ‌ترین ورود دیزنی به دنیای بازی‌ها را رقم می‌زند و فرصت‌های قابل‌توجهی برای رشد و گسترش ایجاد خواهد کرد. ما بی‌صبرانه منتظریم تا طرفدارها داستان‌های دیزنی و دنیای دوست‌داشتنی آن‌ها را به‌شکل‌های جدید و نوین تجربه کنند.»

تیم سویینی، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت اپیک گیمز نیز اعلام کرد: «دیزنی یکی از اولین شرکت‌هایی بود که به پتانسیل ادغام دنیای خود با دنیای ما در فورتنایت اعتقاد داشت و از آنریل انجین در آثارش استفاده می‌کرد. اکنون ما روی چیزی کاملا جدید برای ایجاد یک اکوسیستم پایدار، وسیع و قابل تعامل کار می‌کنیم که جامعه کاربری دیزنی و فورتنایت را گردهم می‌آورد.»

جاش دامارو، رئیس محصولات دیزنی نیز گفت: «این همکاری به ما امکان می‌دهد تا مجموعه‌ای باورنکردنی از داستان‌ها و تجربه‌های خود را به‌نحوی برای طیف وسیعی از مخاطبان گردهم بیاوریم که قبلا فقط می‌توانستیم رؤیای آن را داشته باشیم. فناوری پیشگامانه اپیک گیمز در این صنعت و اکوسیستم آزاد فورتنایت دست ما را در تعامل با مشتری‌ها باز می‌گذارد تا بتوانند به‌شکل دلخواه با دیزنی ارتباط داشته باشند.»

اپیک گیمز و دیزنی اطلاعات بیشتری در رابطه با این همکاری منتشر نکرده‌اند، بااین‌حال احتمال دارد که در آینده‌ای نزدیک شخصیت‌ها و محیط‌های مربوط‌به آثار دیزنی در بازی فورتنایت حضور پیدا کنند. اپیک گیمز در چند سال اخیر به‌سراغ همکاری با شرکت‌های بسیار زیادی رفته است و محتواهای مربوط‌به مجموعه‌های مختلف مثل انیمه Dragon Ball، انیمه Naruto، فیلم John Wick و بتمن را به بازی فورتنایت اضافه کرده است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده