نویسنده: عرفان بدری
// چهار شنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۵

نیمی از نیروهای اخراج شده اخیر مایکروسافت از اکتیویژن بلیزارد هستند

طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده است، به‌نظر می‌رسد نیمی از اخراجی‌های اخیر مایکروسافت از کارمندهای شرکت اکتیویژن بلیزارد بودند.

دو هفته پیش بود که شرکت مایکروسافت اعلام کرد که ۱۹۰۰ کارمند بخش گیمینگ خود را اخراج می‌کند، در آن زمان گفته شد که بیشتر این اخراج‌ها از کارمندان اکتیویژن بلیزارد هستند که به‌تازگی توسط مایکروسافت خریداری شده است.

حالا به‌لطف گزارشی که در حساب کاربری WhatLayoff در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده است، اطلاعات بیشتری از این اخراج‌ها داریم. WhatLayoff به ردیابی و گزارش‌های اخراجی‌های سراسر دنیا می‌پردازد. طبق این گزارش، ۸۹۹ نفر از ۱۹۰۰ کارمند اخراج شده مایکروسافت جزو کارکنان اکتیویژن بلیزارد بودند. مابقی آن‌ها نیز جزو دیگر تیم‌ها و استودیوهای بخش گیمینگ مایکروسافت هستند. این اطلاعات ازطریق اسناد رسمی ثبت شده در ایالت کالیفرنیا به‌دست آمده‌اند.

اگرچه اکنون با اطلاعاتی که داریم می‌دانیم که تعداد کارمندهای اخراج شده اکتیویژن بلیزارد نسبت به گزارش‌های قبلی کمتر است، اما این باز هم موضوع ناامیدکننده‌ای است که یک ناشر بزرگ در ابتدا پیوستن به یک شرکت بزرگتر با چنین اتفاقی مواجه می‌شود. مایک ایبارا، رئیس شرکت بلیزارد از این استودیو اعلام جدایی کرده است. همچنین بازی بقامحور این شرکت که از سال ۲۰۱۶ در دست توسعه بود لغو شده است.

درحالی‌که در سال ۲۰۲۳ بیشتر از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از کارمندهای شاغل در صنعت بازی‌های ویدیویی شغل خود را از دست دادند، اما اکنون که حتی دو ماه از شروع سال میلادی جدید نمی‌گذرد، بیشتر از پنج هزار و ۹۰۰ نفر اخراج شده‌اند. طبق تحلیل‌ها و پیش‌بینی این روند اخراجی نه‌تنها تا پایان سال، بلکه در سال ۲۰۲۵ نیز ادامه خواهد داشت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده