نویسنده: عرفان بدری
// چهار شنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰

نینتندو سوییچ به پرفروش‌ترین کنسول تاریخ ژاپن تبدیل شد

نینتندو سوییچ اکنون پرفروش‌ترین کنسول در کشور ژاپن است و تنها به فروش ۱۵ میلیون دستگاه دیگر برای تبدیل به پرفروش‌ترین کنسول جهان نیاز دارد.

با انتشار گزارش مالی جدید شرکت نینتندو متوجه شدیم که کنسول نینتندو سوییچ با ۳۳/۳۴ میلیون دستگاه فروش به پرفروش‌ترین کنسول در کشور ژاپن تبدیل شده است. پیش از این یکی دیگر از کنسول‌های شرکت نینتندو یعنی Nintendo DS با فروش ۳۲/۹۸ میلیون دستگاه این رکورد را در اختیار داشت، اما نیننتدو سوییچ از آن پیشی گرفت. انتظار می‌رود تا با افزایش فروش نینتندو سوییچ در ماه‌های آتی فاصله این کنسول با نینتندو دی‌اس بیشتر شود.

این آمار شامل فروش تمام مدل‌های موجود از این کنسول‌ها مثل مدل اولیه نینتندو سوییچ، نینتندو سوییچ لایت، نینتندو سوییچ اولد، مدل اولیه نینتندو دی‌اس، نینتندو دی‌اس لایت و نینتندو دی‌اس ایکس‌ال می‌شود.

با اینکه نینتندو سوییچ اکنون پرفروش‌ترین کنسول بازی در ژاپن است، همچنان باید بیشتر از ۱۵ میلیون دستگاه دیگر بفروشد تا بتواند عنوان پرفروش‌ترین کنسول دنیا را به‌دست بیاورد. درحال‌حاضر این دستگاه با ۱۳۹/۳۶ میلیون واحد فروش سومین کنسول پرفروش دنیا است؛ درحالی‌که کنسول پلی استیشن 2 با فروش بیش از ۱۵۵ میلیون دستگاه و نینتندو دی‌اس با فروش ۱۵۴/۰۲ میلیون دستگاه  به‌ترتیب رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند.

نینتندو پیش‌بینی می‌کند که تا ماه مارس ۲۰۲۴ بتواند میزان فروش جهانی کنسول نینتندو سوییچ را به ۱۴۱/۱۲ میلیون دستگاه برساند. با اینکه فروش نینتندو سوییچ به‌خاطر نزدیک‌شدن به پایان چرخه حیات کنسول کمتر شده است، اما هنوز نمی‌توان گفت که این کنسول از شکستن رکوردهای بیشتر و تبدیل به پرفروش‌ترین کنسول تاریخ ناکام می‌ماند.

درحال‌حاضر هیچ اطلاعاتی از جانشین نینتندو سوییچ در دست نیست، اما گزارش شده است که کیت‌های توسعه این دستگاه در اختیار استودیوهای بازی‌سازی قرار گرفته است و احتمالا تا اواخر سال ۲۰۲۴ نیز شاهد عرضه آن خواهیم بود. طبق پیش‌بینی‌ها نینتندو سوییچ ۲ با قیمت ۴۰۰ دلار به بازار فرستاده می‌شود و همچنین بازی‌های آن نیز مانند پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس با برچسب قیمت ۷۰ دلار برای فروش دردسترس قرار می‌گیرند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده