نویسنده: عرفان بدری
// دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۴

کالاف دیوتی جدید شاید کاملا جهان باز باشد

گفته می‌شود که بازی Call of Duty: Black Ops Gulf War کاملا جهان باز خواهد بود و بازیکن‌ها می‌توانند برای حرکت در نقشه آن از وسیله‌های نقلیه استفاده کنند.

براساس برنامه سالانه اکتیویژن، هنوز چند ماه تا معرفی نسخه بعدی بازی کالاف دیوتی که در سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود، فاصله داریم. بااین‌حال از مدتی پیش اطلاعات زیادی از این اثر فاش شد. قبلا گزارش شده بود که Call of Duty امسال یک قسمت جدید از Black Ops خواهد بود که در طول جنگ خلیج فارس جریان دارد و با نام Call of Duty: Black Ops Gulf War عرضه خواهد شد. حالا تام هندرسون از رسانه اینسایدر گیمینگ جزئیات بیشتری در رابطه با بخش داستانی بازی Call of Duty 2024 به اشتراک گذاشته است.

به‌گفته تام هندرسون، بازی Call of Duty: Black Ops Gulf War قرار است یک کمپین کاملا جهان-باز را ارائه دهد. اگرچه بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 که در سال گذشته منتشر شد، شامل مأموریت‌ها و بخش زامبی‌ای می‌شد که تا حدودی جهان-باز بودند، اما هندرسون ادعا می‌کند که کمپین Call of Duty: Black Ops Gulf War به‌جای استفاده از محتوای نسخه‌های قبلی، از ابتدا به‌شکل جهان-باز طراحی و ساخته شده است.

او همچنین می‌گوید که احتمالا این کمپین توسط استودیوی ریون سافتور توسه پیدا می‌کند و استودیوی تری‌آرک نیز مسئول ساخت بخش چندنفره و زامبی این اثر خواهد بود. گفته می‌شود کمپین بازی Call of Duty: Black Ops Gulf War شباهت‌هایی به بازی‌های Far Cry خواهد داشت و ظاهرا بازیکن‌ها می‌توانند برای کاوش در نقشه آن از وسیله‌های نقلیه استفاده کنند، همچنین یک سیستم سفر سریع (Fast Travel) نیز در این اثر موجود خواهد بود. 

اعضای گروه عملیات ویژه در بازی Call of Duty: Black Ops Cold War

علاوه‌براین، ادعا شده است که کمپین این بازی با وجود داشتن ساختار جهان-باز، شامل مأموریت‌های خطی نیز می‌شود. گفته شده است که راسل آدلر، مأموریت سیا که نقش کلیدی‌ در بازی Call of Duty: Black Ops Cold War داشت، در این اثر بازخواهد گشت. جالب اینجا است که هندرسون می‌گوید سازندگان با کمپین جهان-باز Call of Duty: Black Ops Gulf War قصد ندارد که تنها یک آزمایش را انجام دهند، بلکه احتمالا نسخه‌های بعدی این مجموعه نیز به‌شکل جهان-باز طراحی خواهند شد.

ظاهرا بازی Call of Duty 2025 که طبق گزارش‌ها قرار است دنباله مستقیم بازی Call of Duty: Black Ops 2 باشد و در سال ۲۰۳۰ جریان دارد هم کمپینی جهان-باز خواهد داشت. به‌نظر می‌رسد که فعلا این اثر مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد و اکتیویژن نیز در درجه اول به دنباله بهینه‌سازی توسعه آن است. بازی Call of Duty: Black Ops Gulf War احتمالا برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده