نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰

بازی ایندیانا جونز به پلی استیشن 5 می‌آید؟

بازی اول-شخص اکشن ماجراجویی Indiana Jones and the Great Circle استودیو ماشین‌گیمز احتمالا به پلی استیشن 5 راه می‌یابد.

به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال اتخاذ استراتژی انتشار چند پلتفرمی برای آثارش است که انتشار بازی‌های فرست-پارتی ایکس باکس برای پلتفرم‌های رقیب را به‌دنبال خواهد داشت. اگر شایعه‌ها رنگ واقعیت بگیرند، حتی می‌توان انتظار تجربه آثاری نظیر بازی Starfield، بازی Hi-Fi Rush و بازی Sea of Thieves را در سایر پلتفرم‌ها داشت.

همان‌طور که رسانه The Verge گزارش داد، شرکت مایکروسافت و بتسدا درحال‌حاضر عرضه نسخه پلی استیشن 5 بازی Indiana Jones and the Great Circle را بررسی می‌کنند. این بازی اول-شخص اکشن ماجراجویی استودیو ماشین‌گیمز در سال جاری برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر عرضه خواهد شد.

رسانه The Verge در این گزارش ادعا می‌کند که درحال‌حاضر بازی Indiana Jones and the Great Circle برای انتشار در ماه دسامبر ۲۰۲۴ (آذر-دی ۱۴۰۳) در نظر گرفته شده است و این بازی برای مدت کوتاهی در انحصار ایکس باکس باقی می‌ماند؛ چراکه بازی ایندیانا جونز با فاصله چند ماه به‌دست کاربران کنسول پلی استیشن 5 نیز می‌رسد.

 سال گذشته اعلام شد که مایکروسافت پس از تصاحب زنیمکس برای انتشار انحصاری بازی ایندیانا جونز برای ایکس باکس دوباره با دیزنی مذاکره کرده است. ظاهرا مایکروسافت باید قید فروش ۱۰ میلیون نسخه از بازی Indiana Jones and the Great Circle در پلی استیشن 5 را می‌زد؛ به این امید که بتواند این میزان فروش را در گیم پس جبران کند. شرکت Disney در ماه دسامبر گفت که عرضه انحصاری ایندیانا جونز از نظر تجاری و استراتژی منطقی است.

گزارش‌ها حاکی از این است که Indiana Jones and the Great Circle تنها بازی انحصاری ایکس باکس نخواهد بود که راهی پلتفرم‌های رقیب می‌شود. به‌نظر می‌رسد که بازی Starfield شرکت بتسدا نیز در راه پلی استیشن 5 است؛ درحالی‌که شایعه‌هایی از عرضه نسخه PS5 و نینتندو سوییچ Sea of Thieves و Hi-Fi Rush نیز به گوش می‌رسند.

بازی ایندیانا جونز احتمالا با موتور idTech 7 ساخته می‌شود که پیش‌تر برای تولید بازی DOOM Eternal مورد استفاده قرار گرفت. ماشین‌گیمز تأیید کرد که تروی بیکر صداپیشه اصلی بازی Indiana Jones and the Great Circle است. این بازی دارای یک شلاق «کاملا شبیه‌سازی‌شده» و نقشه‌های دارای «محیط‌های پهناور» برای کاوش خواهد بود. هنوز زمان دقیق عرضه بازی مشخص نیست، اما این ویدیوگیم از همان روز انتشار به گیم پس راه می‌یابد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده