نویسنده: عرفان بدری
// یکشنبه, ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰

کنسول نسل بعدی ایکس باکس احتمالا دیرتر از PS6 به بازار می‌آید

به‌نظر می‌رسد که کنسول نسل بعدی ایکس باکس دیرتر از پلی استیشن 6 به بازار عرضه شود.

در قسمت جدید پادکست Moore's Law is Dead اطلاعات جدیدی از نسل بعدی کنسول‌ها منتشر شد که از عرضه دیرتر کنسول نسل ۱۰ ایکس باکس نسبت‌به PS5 و ورود این کنسول به مرحله طراحی حکایت دارند.

در این پادکست گفته شد که مایکروسافت تا ماه گذشته هنوز هیچ قراردادی با شرکت AMD برای کنسول نسل بعدی خود امضا نکرده بود؛ درحالی‌که سونی پس از عرضه پلی استیشن 5 چندین قرارداد با AMD به امضا رسانده است. البته به‌نظر می‌رسد که این موضوع متداولی برای هر نسل از کنسول‌های مایکروسافت است؛ زیرا این شرکت با مقایسه سایر پیشنهادها در تلاش است تا قیمت‌های AMD را به حداقل برساند.

بااین‌حال این‌بار احتمالا مایکروسافت به‌شکل جدی‌تر در تلاش برای یافتن تراشه نسل بعدی کنسول ایکس باکس بوده است؛ زیرا آن‌ها تا همین چند وقت پیش هیچ صحبتی با AMD نکرده بودند.  اینتل پس از آگاهی از این مسئله شروع به پیشنهاد قیمت برای تولید تراشه کنسول کرد و به‌نظر می‌رسد که قیمت‌های بسیار پایین و ظرفیت کامل کارخانه‌های خود را پیشنهاد کرده است. اینتل این موقعیت را به‌عنوان یک فرصت عالی برای نجات همزمان Arc و محصولاتش می‌داند. 

درحالی‌که هنوز مایکروسافت قراردادی را به امضا نرسانده است، کارشناس پادکست Moore's Law is Dead ادعا می‌کند که احتمالا این‌بار هم مایکروسافت به‌سراغ همکاری با AMD خواهد رفت. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که برنامه‌های مایکروسافت نسبت‌به سونی و پلی استیشن 6 کمی عقب‌تر است و نظر به اینکه کنسول نسل بعدی ایکس باکس اخیرا وارد مرحله طراحی شده است، احتمالا نسبت‌به کنسول PS6 مقداری دیرتر روانه بازار شود.

با اینکه به‌نظر می‌رسد مایکروسافت هنوز با هیچ شرکتی برای کنسول نسل بعدی خود قرارداد امضا نکرده است، چندان منطقی نیست که ایکس باکس در نسل بعدی از تراشه اینتل استفاده کند؛ زیرا این احتمالا باعث بروز مشکلاتی برای عرضه آثار مولتی‌پلتفرم خواهد شد. باید در نظر داشت که هیچ‌کدام از این اطلاعات به‌شکل رسمی تأیید نشده‌اند؛ بنابراین فعلا باید منتظر اعلام رسمی شرکت مایکروسافت باشیم.


منبع WccfTech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده