نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۰

ایکس باکس شاید در فکر عرضه کنسول دستی باشد

جز کوردن از رسانه ویندوز سنترال ادعا کرد که مایکروسافت در هفته‌های اخیر به چند پروژه سخت‌افزاری تازه چراغ سبز نشان داده است.

یوتیوبری با نام Moore's Law Is Dead اخیرا ادعا کرد که سونی کنسول دستی جدیدی را روانه بازار می‌کند. اکنون در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که ظاهرا مایکروسافت نیز برای عرضه کنسول قابل‌حمل جدیدی برنامه دارد.

پس از اینکه رسانه اینسایدر گیمینگ در توئیتی به عرضه پلی استیشن ویتا ۲ اشاره کرد، جز کوردن از رسانه ویندوز سنترال در پاسخ گفت که ایکس باکس در حال ساخت کنسول دستی خود است. درواقع تام هندرسون باتوجه‌به محبوبیت بازار کنسول‌های دستی حدس می‌زد که مایکروسافت قصد انجام چنین کاری را داشته باشد که جز کوردن آن را تأیید کرد.

تام هندرسون گفت: «هنوز چیزی در این‌باره به گوشم نرسیده است، اما به‌نظرم باتوجه‌به محبوبیت روزافزون بازار کنسول‌های دستی بعید نیست که پلی استیشن به‌سراغ آن برود. شرط می‌بندم که ایکس باکس نیز به‌دنبال انجام چنین کاری است!» جز کوردن برای تأیید بخش دوم اظهارات تام هندرسون گفت: «آن‌ها [قصد انجام این کار را] دارند.»

خبرنگار رسانه ویندوز سنترال ادعا می‌کند که ایکس باکس در هفته‌های اخیر به توسعه «چند پروژه سخت‌افزاری تازه» چراغ سبز نشان داده است؛ هرچند جز کوردن مشخص نکرد که این پروژه‌های سخت‌افزاری چه خواهند بود.

باعنایت‌به میزان فروش کنسول‌های ایکس باکس کمی تعجب‌آور است که مایکروسافت بخواهد به‌سراغ عرضه سخت‌افزارهای بیشتری برود. شاید ایکس باکس می‌خواهد تنوع ایجاد کند و از کنسول‌های سنتی فاصله بگیرد. به‌هرشکل هیچ‌یک از این موارد تاکنون تأیید نشده است و باید زمان بیشتری را برای انتشار اطلاعات موثق منتظر ماند.


منبع PureXbox
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده