نیل دراکمن از داستان لو رفتن بازی The Last of Us Part 2 میگوید
نیل دراکمن برای بازی The Last of Us Part 2 ایدههای داستانی ریسکپذیری داشت که بعد از انتشار این اثر جنجالهای زیادی بهپا میکردند. همه چیز خیلی خوب پیش میرفت و از داستان این دنباله بهشدت محافظت میشد تا هیچ چیزی لو نرود. بااینحال در سال ۲۰۲۰ همهگیری ویروس کووید-۱۹ آغاز شد و استودیوی ناتی داگ نیز مثل تمام توسعهدهندگان دیگر مجبور شد تا بهشکل دورکاری توسعه بازی پیش ببرد.
در حالی چند ماه تا انتشار بازی The Last of Us Part 2، ناگهان در یک روز کاتسینها و ویدیوهای زیادی از این اثر بهشکل آنلاین لو رفتند و تقریبا تمام لحظههای مهم داستان بازی را فاش میکردند. این اتفاق آسیب زیادی به استودیوی ناتی داگ زد، زیرا نهتنها داستان بازی چند ماه پیش از عرضه آن فاش شده بود، بلکه خیلی از افراد واکنشهای بسیار منفیای نسبت به داستان داشتند و حتی بهخاطر برخی از تصمیمهای داستانی اعضای تیم سازنده بازی را تهدید به مرگ کردند.
حالا در مستند Grounded II که روی توسعه بازی The Last of Us Part 2 تمرکز دارد، نیل دراکمن، نویسنده و کارگردان این اثر درباره لو رفتن بازی صحبت کرده است. او در این مستند درباره اینکه میخواست مطمئن شود فرد افشاگر به هر طریقی مجازات شود، صحبت کرد و همچنین گفت که کسی که بازی را لو داد، یک فرد ۲۰ ساله بود که با والدین خود در هلند زندگی میکند و جزو کارمندهای استودیوی ناتی داگ نبوده است.
او راهی برای دسترسی به سرورهای ناتی داگ پیدا کرده بود و توانست که به این شکل فیلمهای بازی The Last of Us Part 2 را بهدست آورد. افشاگر بازی The Last of Us Part 2 یکی از طرفدارهای این اثر بوده است و که فکر میکرد با انتشار این ویدیوها ناتیداگ را تحت فشار قرار میدهد تا بازی The Last of Us Part 2 را که بهخاطر همهگیری کووید-۱۹ با تأخیر مواجه شده بود، زودتر عرضه کند.
درنهایت این موضوع این واقعیت را که بازی آماده عرضه نبود، تغییر نداد و نیل دراکمن میگوید این اتفاق برای او بسیار ناامید کننده بود، اما درنهایت تصمیم گرفت که باید با وجود آن به کار خود ادامه دهد و به این اتفاقها اهمیتی ندهد. بازی The Last of Us Part 2 روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 قابل تجربه است.