// جمعه, ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۳

کنسول دستی جدید پلی استیشن احتمالا در راه است

طبق آخرین شایعات، سونی در حال کار روی یک کنسول دستی جدید است که با آثار پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 سازگاری دارد.

به گزارش Moore’s Law Is Dead در یوتیوب، شرکت سونی در مراحل اولیه توسعه یک کنسول دستی جدید با بهره‌گیری از فناوری AMD است. او ادعا کرده است این کنسول از بازی‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 پشتیبانی خواهد کرد و اکنون در مرحله طراحی سطح بالا است. این بدان معنا است که حداقل دو سال با عرضه آن فاصله داریم و هنوز چراغ سبز برای عرضه کامل را دریافت نکرده است.

شرکت ژاپنی از ماه دسامبر سال ۲۰۱۱ و محصول پلی استیشن ویتا، کنسول دستی مستقلی منتشر نکرده است؛ پس شاید با این کنسول به این بازار بازگردد. در ویدیوی یوتیوب گفته شده است احتمالا برای اجرای آثار PS4 در فروشگاه پلی استیشن، این کنسول از ۱۸ واحد کنترل (CU) استفاده می‌کند. چون این وسیله با بازی‌های پلی استیشن 5 هم سازگاری دارد، تصور می‌شود پردازنده گرافیکی آن فرکانسی ۱.۸ گیگاهرتزی یا کمتر داشته باشد؛ چون آخرین کنسول سونی سرعت فرکانس متغیری دارد.

درنهایت این سازنده محتوا مدعی شده است شاید این کنسول دستی بخشی‌از خانواده سخت‌افزاری پلی استیشن 6 باشد و در این صورت سال‌های زیادی تا عرضه آن باقی مانده است. البته هنوز چیزی قطعی نیست و باید منتظر اخبار رسمی باشیم. درحال‌حاضر باتوجه‌به سلطه کنسول‌های نینتندو و آثار موبایلی، بازگشت سونی به بازار کنسول دستی کمی بعید به‌نظر می‌رسد.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده