نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰

بازی Stellar Blade نیمه جهان-باز است؛ رونمایی از نسخه دیلاکس

استودیو Shift Up جزئیات جدیدی از جهان، داستان و موسیقی بازی Stellar Blade را منتشر کرد و از نسخه دیلاکس و پاداش‌های پیش‌خرید رونمایی کرد.

بازی اکشن نقش‌آفرینی Stellar Blade استودیو Shift Up با نمایش‌های خود در سال‌های گذشته توجه بازیکن‌های زیادی را به خود جلب کرد. اکنون که فاصله زیادی تا عرضه بازی نداریم، جزئیات بیشتری از آن به اشتراک گذاشته می‌شود. در رویداد State of Play اخیر تریلر جدیدی از استلر بلید پخش شد که بخش‌هایی از گیم‌پلی و داستان را نشان داد. به‌همین مناسبت هیونگ تائه کیم، کارگردان بازی در بلاگ پلی استیشن به جزئیات بیشتری اشاره کرده است.

در بازی Stellar Blade در نقش ایو با تهدیدی مرموز مقابله می‌کنید که قصد نابودی انسان‌های باقی‌مانده را دارد

بازی Stellar Blade داستان خود را در دنیایی آخرالزمانی و فوق پیشرفته روایت می‌کند. بازیکن‌ها در نقش ایو، شخصیت اصلی بازی قرار می‌گیرند که باید با همراهی اعضای جوخه Airborne برای بقای انسانیت دربرابر تهدیدی هیولایی و مرموز به‌نام Naytibas بجنگند. ارتش Naytibas به دستور یک نژاد ترکیبی از آلفا و الدر مأموریت دارد تا به پایگاه‌های بشریت حمله و انسان‌های باقی‌مانده را نابود کنند.

بازیکن‌ها در ماجراجویی خود دو همراه‌با نقش‌هایی کلیدی خواهند داشت. آدام یکی از بازمانده‌های زمینی است و دیگری لیلی به‌عنوان یکی از اعضای جوخه ایربورن قبلی شناخته می‌شود. شخصیت Eve درکنار این دو همراه خود می‌تواند با سایر بازمانده‌های انسانی در آخرین شهر بازمانده زمین به نام Xion آشنا شود و به آن‌ها کمک کند.

Eve در کنار آدام و لیلی در بازی Stellar Blade

کارگردان Stellar Blade در ادامه تأیید کرد که این بازی تجربه‌ای نیمه جهان-باز ارائه می‌دهد و بازیکن‌ها می‌توانند در مناطقی ازجمله Wasteland و Great Desert به کاوش بپردازند و چیزهای جدیدی کشف کنند.

هیونگ تائه کیم دراین‌باره توضیح داد: «شما می‌توانید با افراد مختلفی آشنا شوید و در مناطق وسیع به ماجراجویی بپردازید تا اهداف Eve را محقق و به شهروندهای Xion کمک کنید. یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های شما شامل جمع‌آوری سلول‌های Hyper است که منبع عظیم انرژی برای ثبات شهر Xion به حساب می‌آیند. این سلول‌ها در مناطق مختلف پراکنده و غیرفعال هستند و ایو باید با جمع‌آوری آن‌ها به شهروندهای Xion کمک کند تا شکوه گذشته خود را احیا کنند. این مأموریت‌ها باعث می‌شوند شخصیت اصلی با افراد بیشتری ملاقات کند.»

بازی Stellar Blade شامل آیتم‌های مختلفی نظیر لباس، آویز و مدل مو برای شخصی‌سازی کاراکترها است

هیونگ تائه کیم در ادامه جزئیات مختصری درباره مکانیسم‌های پیشرفت در بازی Stellar Blade و گزینه‌های سفارشی‌سازی ظاهر کارکترها ارائه کرد: «در طول ماجراجویی‌های ایو می‌توانید آیتم‌های مختلف Exospine یا Gear را انتخاب کنید. همچنین امتیاز‌های SP به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های قدرتمندی را به‌دست آورید. انواع آیتم برای شخصی‌سازی از‌جمله لباس، آویز و مدل مو در بازی وجود دارد.»

می‌توان انتظار شنیدن انواع موسیقی‌ در سبک‌های متنوع را داشت که برخی از آن‌ها آهنگ‌هایی آرامش‌بخش برای گشت‌و‌گذار در کمپ هستند و برخی دیگر می‌توانند فضای شهری ویران‌شده را تداعی کنند. کارگردان Stellar Blade تأیید کرد که تقریبا تمام موسیقی‌ها شامل آواز و کورس هستند تا بازیکن‌ها را بیشتر در دنیای بازی غوطه‌ور کنند.

چهره زیبا یکی از شخصیت های بازی Stellar Blade، انحصاری کنسولی پلی استیشن 5

باتوجه‌به اینکه بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی وظیفه انتشار بازی Stellar Blade را برعهده دارد، در بلاگ پلی استیشن به قیمت این بازی و محتوای نسخه دیلاکس اشاره شده است. با شروع نسل نهم و عرضه کنسول پلی استیشن 5، بیشتر بازی‌های انحصاری این پلتفرم با قیمت ۷۰ دلار دردسترس قرار گرفتند و دراین‌میان چند بازی ازجمله Sackboy: A Big Adventure و Helldivers 2 قیمت کمتری داشتند.

بازی Stellar Blade با قیمت ۷۰ دلار روانه بازار می‌شود

حال پلی استیشن رسما قیمت ۷۰ دلاری بازی Stellar Blade را تأیید کرده است. همچنین طرفدارها می‌توانند نسخه دیلاکس دیجیتالی بازی را با قیمت ۸۰ دلار بخرند. این نسخه علاوه‌بر بازی اصلی شامل آیتم‌های تزئینی ازجمله لباس Stargazer، عینک Half-Rim و گوشواره Quadruple Rectangle برای ایو است. علاوه‌براین ست Stargazer برای آدام، لیلی و پهپاد در نسخه دیلاکس قرار دارد. اگر این محتوا برای تشویق به خرید نسخه دیلاکس کافی نبود، توسعه‌دهنده‌ها بسته‌ای شامل ۲ هزار امتیاز SP و ۵ هزار واحد پول درون بازی را هم به خریدارها هدیه می‌دهند.

محتوای نسخه دیلاکس بازی Stellar Blade

پیش‌خرید بازی Stellar Blade از تاریخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ (۷ فوریه ۲۰۲۴) شروع می‌شود و کسانی که بازی را پیش از عرضه تهیه کنند، لباس Planet Diving، عینک Classic Round و گوشواره‌های Ear Armor را برای Eve به‌دست می‌آورند. همچنین این محتوای اضافی در نسخه دیلاکس بازی گنجانده شده‌ است. بازی استلر بلید در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۶ آوریل ۲۰۲۴) روی پلی استیشن 5 عرضه می‌شود.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده