// چهار شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰

اکتیویژن بلیزارد سراغ اخراج کارکنان بخش ورزش‌های الکترونیک رفت

مایکروسافت ظاهرا تعداد زیادی از کارکنان بخش ورزش‌های الکترونیک شرکت اکتیویژن بلیزارد را اخراج کرده است.

همان‌طور که رسانه CharlieIntel گزارش داد، شرکت مایکروسافت تعداد زیادی از کارکنان بخش ورزش‌های الکترونیک یا Esports شرکت اکتیویژن بلیزارد را اخراج کرده است. این تعدیل نیرو تنها با گذشت دو روز از پایان لیگ Call of Duty با رقابت‌های Boston Breach Major I اتفاق افتاد.

اسکات پارکین، مدیر سابق ارشد عملیات‌های ورزش‌های الکترونیک در اکتیویژن بلیزارد، با انتشار توئیت جدیدی ناامیدی خود از اخراج کارکنان را ابراز کرد: «آن‌ها این کار رو انجام دادند، آن‌ها واقعا چنین کاری کردند. آن‌ها در ابتدا ما را وادار به کار بسیار سنگین کردند و بلافاصله در نخستین روز استراحت ما را اخراج کردند. نزاکت هم خوب چیزی است.»

کستر مت نیز تأیید کرد که تحت تأثیر این تعدیل نیروها قرار گرفته است: «متأسفانه امروز درکنار بسیاری دیگر از افراد بخش ورزش‌های الکترونیک از شرکت بلیزارد اخراج شدیم.» مایکروسافت اخیرا جوهانا فریز را به‌عنوان مدیر جدید شرکت اکتیویژن معرفی کرد که از تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ (۵ فوریه ۲۰۲۴) کار خود را در بلیزارد آغاز خواهد کرد.

مایک استرا، خبرنگار رسانه اینسایدر گیمینگ در رابطه با روند اخراج کارمندهای مایکروسافت گفت: «شرکت اکتیویژن از اظهارنظر رسمی درباره تعدیل نیروها در بخش ورزش‌‌های الکترونیک خودداری کرده است. به‌هرحال بر اساس ادعاهای منابع مختلف، این شرکت قصد تعطیلی کامل بخش Esports را ندارد و درعوض مدل تجاری آن را تغییر می‌دهد. این شرکت برای تحقق این امر مجبور به انجام کارها و تغییرات متفاوت بوده است.»

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از کارمندهای شرکت اکتیویژن بلیزارد اخراج شده‌اند. همچنین معلوم نیست که آیا این تعدیل نیروها بخشی از ۱۹۰۰ کارمند اخراجی محسوب می‌شود یا خیر. بر اساس شایعات، اکنون تعداد کمی از کارمندها در بخش ورزش‌های الکترونیک باقی مانده‌اند و طبق ادعاهای منابع مختلف، این بخش از بین نمی‌رود و تنها به‌سراغ یک «مدل جدید تجاری» خواهد رفت تا بهتر با اهداف تازه شرکت همگام شود.


منبع InsiderGaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده