نویسنده: عرفان بدری
// جمعه, ۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۵

شرکت پوکمون به انتشار بازی Palworld واکنش نشان داد

شرکت پوکمون با انتشار بیانیه جدیدی اعلام کرد که مشفول تحقیق جهت یافتن نقض حق مالکیت معنوی پوکمون‌ها است.

مدت کوتاهی از انتشار Palworld می‌گذرد و این بازی توانسته است تا حسابی سروصدا به پا کند. در زمان رونمایی از این بازی در سال ۲۰۲۱ بسیاری از افراد متوجه شباهت‌های زیاد آن به مجموعه پوکمون شدند و حتی بازی را با نام پوکمون با تفنگ (Pokemon With Guns) خطاب می‌کردند. باتوجه‌به این موضوع بسیاری از افراد انتظار داشتند که شرکت‌های پوکمون و نینتندو، مالکان مجموعه Pokemon به این موضوع واکنش نشان دهند یا حتی به‌سراغ شکایت بروند.

اکنون شرکت پوکمون با انتشار یک بیانیه رسمی بدون اشاره به بازی Palworld از تحقیق و بررسی خود برای نقض حق مالکیت معنوی پوکمون‌ها خبر داد. در این بیانیه آمده است: «سؤالات زیادی در مورد بازی یک شرکت دیگر دریافت کردیم که در ژانویه ۲۰۲۴ منتشر شد. ما هیچ مجوزی برای استفاده از مالکیت معنوی یا دارایی‌های پوکمون در آن بازی اعطا نکرده‌ایم. قصد داریم تا برای رسیدگی به هرگونه اقدامی که حق مالکیت معنوی مربوط‌به پوکمون‌ها را نقض می‌کند، تحقیق کنیم و اقدامات لازم را برای برخورد انجام دهیم. به پاسداشت و پرورش هر یک از پوکمون‌ها و دنیای آن ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد تا با استفاده از پوکمون مردم سراسر جهان را در آینده گردهم بیاوریم.»

باتوجه‌به موفقیت شگفت‌انگیز بازی Palworld در زمینه تجاری (فروش ۸ میلیون نسخه در ۶ روز اول انتشار در استیم) می‌توان گفت که این بیانیه خطاب به سازنده‌های پال‌ورلد است. استودیو Pocketpair قبل از انتشار این بیانیه اصرار داشت که بازی آن‌ها بیشتر به آثاری مثل Ark Survival Evolved و Valheim شباهت دارد تا مجموعه پوکمون. علاوه‌براین، استودیو پاکت‌پیر فاش کرد که اعضای تیم توسعه از زمان انتشار بازی به مرگ تهدید شده‌اند.

چندی قبل تاکورو میزوبی، مدیرعامل استودیو Pocketpair در گفت‌وگو با رسانه اتوماتون گفت که تیم آن‌ها همه موارد را از لحاظ قانونی بررسی کرده است و هیچ تخلفی در نقض حقوق مجموعه‌های دیگر انجام نداده‌اند: «ما با جدیت بازی‌های خود را می‌سازیم و هرگز هیچ قصدی برای نقض مالکیت معنوی سایر شرکت‌ها نداریم.»

درهر‌حال به‌نظر می‌رسد که شرکت‌های پوکمون و نینتندو خود را برای یک دعوای حقوقی آماده می‌کنند و فعلا در حال یافتن مدرک هستند. افزون‌براین Nexus Mods مدتی پیش از ترس تیم حقوقی نینتندو اعلام کرد که از مادهای Pokemon برای بازی Palworld پشتیبانی نخواهد کرد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده