// جمعه, ۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵

اخراج کارمندهای صنعت بازی در سال ۲۰۲۴ بسیار قابل توجه بوده است

آمارهای وب‌سایت VideoGameLayoffs نشان می‌دهند که تعداد تعدیل نیروها در ماه ژانویه ۲۰۲۴ یک دوم تمام اخراجی‌های سال گذشته بوده است.

فرهان نور در وب‌سایت VideoGameLayoffs از سال گذشته مشغول بررسی اعداد و ارقام اخراج نیروها در صنعت بازی‌های ویدیویی است. براساس آمار این سایت حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر شغل خود را در سال ۲۰۲۳ از دست داده‌اند و درحال‌حاضر تعداد اخراج کارمندها در سال ۲۰۲۴ میزان ۳ هزار و ۷۷۰ نفر تخمین زده می‌شود.

البته همزمان با اعلام شرکت مایکروسافت برای تعدیل ۱۹۰۰ نفر از نیروهای خود، این وب‌سایت در فهرست به‌روزرسانی شده خود عدد ۵ هزار و ۶۷۰ نفر را نشان خواهد داد. این به آن معنا است که جمع کل اخراجی‌های صنعت بازی‌های ویدیویی تا ۲۵ ژانویه ۲۰۲۴ به ۵۴ درصد از کل تعدیل نیروها در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که نزدیک به ۸ درصد از کل نیروهای خود در بخش گیمیگ (متشکل از ۲۲ هزار نفر) را اخراج خواهد کرد که حدودا شامل ۱۹۰۰ نفر می‌شود. همچنین استودیو Riot Games در روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد تا نزدیک به ۱۱ درصد از نیروهای خود یعنی ۵۳۰ نفر را اخراج کند. پیش‌تر در اوایل ماه شرکت Unity نیز از برنامه خود برای تعدیل ۲۵ درصدی نیرو‌های خود خبر داد که به‌معنای اخراج ۱۸۰۰ نفر از کارمندهای این شرکت است.

آخرین نظرسنجی انجام‌شده در کنفرانس توسعه‌دهنده‌های بازی‌های ویدیویی نشان می‌دهد که در ۱۲ ماه منتهی‌به اکتبر ۲۰۲۳ حدود یک سوم از بازی‌سازها تحت تأثیر اخراج کارمندها قرار گرفته‌اند. از میان ۳ هزار شرکت‌کننده این نظرسنجی، ۳۵ درصد اعلام کردند که اخراج نیروها تأثیر مستقیم روی‌ آن‌ها داشته است، ۷ درصد از خود آن‌ها بخشی از اخراج‌شده‌ها بودند، ۱۷ درصد از اخراج همکاران خود خبر دادند و ۱۱ درصد تعدیل نیرو در بخش‌ها دیگر را اعلام کردند. 


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده