نویسنده: عرفان بدری
// سه شنبه, ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۸

استودیوی رایت گیمز تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج می‌کند

استودیوی رایت گیمز، سازنده بازی‌های League of Legends و Valorant به‌تازگی از اخراج ۵۳۰ کارمند خود خبر داده است.

در جدیدترین اخبار بازی‌ها، استودیوی رایت گیمز تعداد ۵۳۰ کارمند، معادل ۱۱ درصد از اعضای تیم خود را اخراج خواهد کرد. این شرکت بیشتر از هر چیزی به‌خاطر توسعه بازی League of Legends برای کامپیوتر شناخته می‌شود که ماهانه بیشتر از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. علاوه‌براین، برنامه کاری رایت گیمز نیز برای آینده تغییر پیدا کرده است. این شرکت در چند سال اخیر به سراغ همکاری با استودیوهای توسعه‌دهنده مختلفی رفته بود تا بازی‌های جدیدی را در دنیای League of Legends بسازد و تحت برند رایت فورج به بازار عرضه کند.

نتیجه این همکاری بازی نقش‌آفرینی Ruined King، بازی ریتمی Hextech Mayhem، بازی اکشن پلتفرمر Convergence، بازی ماجراجویی Song of Nunu، بازی اکشن نقش‌آفرینی پیکسلی The Mageseeker و بازی شبیه‌ساز کشاورزی Bandle Tale بود که هرکدام توسط استودیوهای مختلف ساخته شده‌اند و برای پلتفرم‌هایی مثل کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر شده‌اند.

پنج نفر از شخصیت‌های بازی Valorant

در مجموع ۶ بازی تحت برند رایت فورج ساخته شدند، اما اکنون دیگر برنامه‌ای برای ساخت بازی‌های بیشتر وجود ندارد و رایت گیمز تمرکز خود را روی توسعه بازی‌های اصلی خواهد گذاشت. بدیهی است هیچ اخراج خوبی وجود ندارد، اما باید توجه داشت که بسته اخراجی که شرکت رایت گیمز برای کارمندان اخراج شده خود در نظر گرفته است، نسبت به دیگر شرکت‌ها بسیار سخاوتمندانه‌تر است.

تنسنت، مالک رایت گیمز حداقل ۶ ماه حقوق، یک پاداش نقدی، یک کامپیوتر شخصی و پشتیبانی شغلی برای هر کارمند اخراج شده ارائه خواهد داد. دیلان جدیا، مدیرعامل رایت گیمز درباره وضعیت این شرکت به‌تازگی گفته است: «امروز، ما یک شرکت بدون تمرکز کافی هستیم و به‌سادگی می‌توان گفت که ما پروژه‌های خیلی زیادی در دست انجام داریم.»

در حال حاضر رایت گیمز در حال ساخت یک بازی شبیه‌ساز با نام LoL Esports Manager ، یک بازی مبارزه‌ای با نام رمزی Project L، یک اکشن نقش‌آفرینی هک اند اسلش با نام رمزی Project F و یک بازی بازی نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره گسترده (MMORPG) است که سه پروژه آخر همگی در جهان بازی League of Legends جریان دارند. همچنین انیمیشن Arcane با فصل دوم در اواخر سال ۲۰۲۴ باز خواهد گشت.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده