نویسنده: عرفان بدری
// سه شنبه, ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۵

استودیو سازنده Gothic با خطر تعطیلی مواجه است

استودیو Piranha Bytes، سازنده مجموعه بازی‌های Gothic و Elex احتمالا تعطیل خواهد شد.

به گزارش رسانه‌های محلی، استودیو آلمانی Piranha Bytes، توسعه‌دهنده مجموعه بازی‌های معروفی مثل Gothic ،Risen و Elex در صورتی که موفق به یافتن مالک یا ناشر جدیدی نشود، توسط گروه امبریسر تعطیل خواهد شد. شرکت تی‌اچ‌کیو نوریک، مالک استودیو پیرانا بایتس که بخشی از گروه امبریسر است، اعلام کرد که به‌دنبال راهی است تا هم نام پیرانا بایتس و هم حقوق مرتبط با مجموعه بازی‌های نقش‌آفرینی Elex را حفظ کند تا به کار خود ادامه دهند.

پیرانا بایتس در شبکه اجتماعی ایکس درباره چالش‌های پیش‌رو و احتمال تعطیلی استودیو صحبت کرد. در پیام این استودیو آمده است: «طرفدارهای عزیز، این اخبار صحت دارند. ما در استودیو پیرانا بایتس در وضعیت دشواری قرار داریم. درحال‌حاضر خبرهای زیادی در مورد ما منتشر می‌شوند و این پاسخ ما است: فعلا ما را کنار نگذارید!»

در ادامه پیام استودیو پیرانا بایتس نوشته شده است: «ما هر کاری را که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا به ساخت دنیاهایی ادامه دهیم که می‌توانید در آن غرق شوید. این همان چیزی است که قلب‌های ما همیشه برای آن می‌تپد. ما معتقدیم که موفق خواهیم شد. ما خلاق هستیم و کمبود ایده نداریم! ما تحت هر شرایطی با یکدیگر می‌مانیم. درحال‌حاضر با تمام قوا روی این هدف تمرکز کرده‌ایم و هر کاری را که لازم است، انجام می‌دهیم تا یک شریک برای پروژه خود پیدا کنیم. هرگاه اخباری وجود داشته باشد، آن‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. از حمایت مداوم شما بسیار سپاسگزاریم.»

ماجراجویی کاراکتر بازی Elex

استودیو پیرانا بایتس در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد. این توسعه‌دهنده، زمانی‌که در سال ۲۰۱۹ توسط گروه امبریسر خریداری شد، ۳۱ کارمند تمام‌وقت داشت. در ماه ژوئن ۲۰۲۳ گروه امبریسر اعلام کرد که در حال اجرای یک برنامه تجدید ساختار است که تعطیلی کامل چند استودیو یا لغو بعضی از پروژه‌ها به‌خاطر اخراج کارمندها را به‌دنبال خواهد داشت. 

از آن زمان استودیو Volition، سازنده مجموعه بازی‌های Saints Row و Red Faction، استودیو Free Radical Design، سازنده مجموعه بازی‌های TimeSplitters و بازی Haze و استودیو Campfire Cabal (که در سال ۲۰۲۲ تأسیس شده بود) توسط گروه امبریسر تعطیل شدند. گزارش‌ها حاکی از این است که تعدادی دیگر از استودیوها مثل گیرباکس سافتور، سازنده مجموعه بازی‌های Borderlands و Brothers in Arms نیز به فروش گذاشته شده‌اند.

در طول سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۳ گروه امبریسر بیشتر از ۹۰۰ کارمند را از استودیوهایی مثل کریستال داینامیکس، سازنده مجموعه بازی‌های Tomb Raider، استودیو Beamdog، سازنده بازی Baldur's Gate: Enhanced Edition و بازی Neverwinter Nights: Enhanced Edition، استودیو Zen، سازنده بازی Star Wars Pinball و بازی CastleStorm II و استودیو Fishlabs، سازنده بازی Valheim و بازی Chorus نیز اخراج کرده است.

در ماه گذشته نیز تعدادی از اعضای استودیو New World Interactive، توسعه‌دهنده بازی Day of Infamy و بازی Insurgency: Sandstorm، استودیو 3D Realms، توسعه‌دهنده بازی Shadow Warrior و Duke Nukem 3D، استودیو Slipgate Ironworks، توسعه‌دهنده بازی Ghostrunner و Graven و بخش قابل‌توجهی از یکی از استودیوهای پشتیبانی گیرباکس سافتور با نام Lost Boys Interactive توسط گروه امبریسر اخراج شدند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده