نویسنده: عرفان بدری
// دوشنبه, ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۶

بازی Deus Ex ریمیک می‌شود

طبق شایعه‌ای که اخیرا منتشر شده است، قرار است شاهد بازگشت مجموعه Deus Ex با ریمیکی از نسخه اول این سری باشیم.

سری بازی‌های Deus Ex هنوز هم یکی از بهترین و پرطرفدارترین مجموعه‌های سبک ایمرسیو سیم است که تا به امروزه ساخته شده‌اند. بازی Deus Ex: Mankind Divided که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، با استقبال خوبی همراه بود، اما بعد از آن استودیوی ایدوس-مونترال هیچ نسخه جدیدی از این مجموعه توسعه و عرضه نکرده است. درحالی‌که طرفداران هنوز به‌دنبال اطلاعاتی درباره آینده این مجموعه هستند، یک شایعه جدید ادعا می‌کند که فرایند توسعه یک ریمیک از اولین نسخه Deus Ex آغاز شده است.

ریمیک‌ها و ریمسترها اکنون محبوب‌تر از هر زمان دیگری هستند و این موضوع باعث شده است تا ناشران و توسعه‌دهنده‌های بیشتری تصمیم به امتحان این رویکرد برای بهترین مجموعه‌های خود بگیرند. حالا یک لیک جدید در انجمن 4chan، ادعا دارد که ریمیک بازی Deus Ex با استفاده از آنریل انجین ۵ در دست ساخت قرار دارد.

اگرچه این شایعه جذاب به‌نظر می‌رسد، اما منبع انتشار آن اطلاعات دیگری نیز به اشتراک گذاشته است. به‌گفته این منبع، استودیوی ایدوس-مونترال توسعه‌دهنده این پروژه نیست و همچنین ساخت بازی‌های جدید سری Deus Ex با حضور شخصیت آدام جنسن لغو شده است.

آدام جنسن در بازی Deus Ex: Human Revolution

سال گذشته یک آگهی استخدام برای استودیوی ایدوس-مونترال منتشر شد که در آن به ساخت نسخه جدیدی از مجموعه Deus Ex اشاره شده بود. همچنین چند منبع خبری مورد اعتماد هم در دست ساخت بودن نسخه جدید Deus Ex را تأیید کرده بودند، اما به‌نظر می‌رسد که در حال حاضر تمام این برنامه‌ها کنار گذاشته شده‌اند.

با‌توجه‌به اینکه گروه امبریسر در حال حاضر با مشکلات مختلف دست‌وپنجه نرم می‌کند، احتمالا این ناشر قصد دارد تا با ساخت ریمیک‌ها و ریمسترها از بازی‌های محبوب خود یک منبع درآمدی کم‌ خطر و آسان را ایجاد کند. یوبیسافت نیز برنامه مشابهی را در پیش گرفته است و تاکنون از ریمیک بازی Prince of Persia: The Sands of Time و ریمیک بازی Splinter Cell رونمایی کرده است. همچنین شایعه‌ها می‌گویند که یوبیسافت توسعه ریمیک بازی Assassin's Creed IV: Black Flag را آغاز کرده است.

اطلاعات منتشر شده، با اظهارنظر صداپیشه شخصیت آدام جنسن نیز که مدتی پیش اعلام کرده بود درگیر هیچ پروژه مرتبطی با سری Deus Ex نیست، همخوانی دارند. در حال حاضر بازی Deus Ex: Mankind Divided، آخرین نسخه منتشر شده از این مجموعه ازطریق پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان قابل تجربه است.


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده