// دوشنبه, ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

کاربران PS5 بازی‌های تک‌نفره را بیشتر دوست دارند

اسناد لورفته اینسامنیاک گیمز نشان می‌دهند که کاربران پلی استیشن 5 بازی‌‌های تک‌نفره را به بازی‌های چندنفره ترجیح می‌دهند.

پس از هک اینسامنیاک گیمز بیش از ۱.۳ میلیون داده از این استودیو با حجم ۱/۷ ترابایت فاش شد. این فایل‌ها شامل اطلاعاتی حساس از بازی‌های در دست توسعه اینسامنیاک، اسناد منابع انسانی و کارکنان، اطلاعات مالیاتی، پیام‌های داخلی شرکت، اطلاعات کامپیوتری، فرم‌های پایان خدمت و حتی جزئیات گذرنامه می‌شوند.

این اطلاعات همچنان جزئیات بیشتری را دردسترس قرار می‌دهند؛ به‌طوری‌که اخیرا آمار جدیدی از میزان بازیکن‌های آثار تک‌نفره و چند‌نفره پلی استیشن 5 از زمان عرضه کنسول به بیرون درز کرد. براساس اطلاعات انتشاریافته توسط یکی از کاربران توئیتر، طی کنفرانس تجاری داخلی سونی در فوریه ۲۰۲۳ اعلام شد که کاربران PS5 زمان بیشتری را صرف تجربه بازی‌های تک‌نفره و داستان محور نسبت‌به بازی‌های چند‌نفره می‌کنند.

ظاهرا کاربران پلی استیشن 5 بازی‌های تک‌نفره را بیش از بازی‌های چندنفره دوست دارند

این جزئیات آمار بازیکن‌های پلی استیشن 5 را به‌صورت ماهیانه نشان می‌دهد که در هر ماه از زمان عرضه کنسول زمان بیشتری را مشغول تجربه آثار تک‌نفره بوده‌اند. براساس آمار ماه دسامبر ۲۰۲۲، از ۱/۶ میلیارد ساعت گیم‌پلی ۵۹ درصد مربوط‌به بازی‌های تک‌نفره، ۲۰ درصد آثار چندنفره رایگان و ۲۱ درصد بازی‌های چندنفره نیازمند اشتراک ماهیانه پلی استیشن پلاس بوده است.

مقیاس آماری دیگر داده‌های میان پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 را نشان می‌دهد که طبق آن همچنان بازیکن‌ها زمان بیشتری را به بازی‌های تک‌نفره اختصاص می‌دهند. طی این مقایسه که در بازه زمانی ژانویه ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۳ انجام شد، در ماه فوریه بازیکن‌‌های PS4 و PS5 در مجموع نزدیک به ۳/۶ میلیارد ساعت را به تجربه آثار متفاوت سپری کرده‌اند. از این میزان ۲/۴ میلیارد ساعت به بازی‌های تک‌نفره، ۹۱۴ میلیون ساعت آثار رایگان چندنفره و ۵۹۵ میلیون ساعت به بازی‌های چندنفره نیازمند اشتراک پلی استیشن پلاس اختصاص داشت.

ساخت یک پروژه آنلاین و لایو-سرویس موفق که بتواند تا مدت‌ها بازیکن‌ها را سرگرم کند، کار راحتی نیست و بسیاری از شرکت‌ها و استودیوها از این کار سربلند بیرون نمی‌آیند، اما بازی‌های چندنفره به‌دلیل ذات اصلی خود توسط بازیکن‌های بیشتری تجربه می‌شوند. ممکن است مشاهده چنین آماری برای تعدادی از مخاطبان غیرمنتظره باشد، اما پلی استیشن بارها ثابت کرده است که پلتفرم محبوب‌تری برای طرفدارهای آثار تک‌نفره است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده