نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۳

یونیتی تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج می‌کند

شرکت یونیتی اعلام کرد حدود ۲۵ درصد از کارمندان خود معادل ۱۸۰۰ نفر را اخراج می‌کند.

یونیتی در جریان یک پرونده نظارتی تایید کرد حدود ۲۵ درصد از کارکنان خود را که معادل ۱۸۰۰ نفر می‌شود اخراج می‌کند. این شرکت سازنده موتور بازی‌سازی در توضیح دلیل تصمیم خود خاطرنشان کرد این تعدیل نیرو به‌عنوان بخشی از برنامه‌ها برای تجدید ساختار کلی در تمام بخش‌های شرکت و تمرکز مجدد روی تجارت اصلی یونیتی است. درواقع یونیتی می‌خواهد با بازسازی نیروی کار خود در تمام بخش‌ها برای یک جهش و رشد در بلند مدت برنامه‌ریزی کند.

به‌گفته یونیتی، انتظار می‌رود تا پایان سال مالی جاری که در ماه مارس به‌اتمام می‌رسد، برنامه اخراج ۲۵ درصدی کارکنان کامل شود. این برنامه تمام بخش‌ها و زیرمجموعه‌های تجاری یونیتی را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. این چهارمین دور اخراج کارکنان یونیتی در یک سال گذشته است که به‌دنبال یک دوره بی‌ثباتی مدیریتی قابل‌توجه در این شرکت رخ داده‌اند.

بازی‌های ساخته شده با انجین یونیتی

در ماه اکتبر اعلام شد جان ریسیتیلو از سمت مدیرعاملی یونیتی فورا کناره‌گیری خواهد کرد. جدایی مدیرعامل هفته‌ها پس از اعلام رسمی طول کشید و شرکت در ادامه از برنامه‌های بحث‌برانگیز خود برای درآمدزایی از انجین یونیتی عقب‌نشینی کرد؛ چراکه بسیاری از توسعه‌دهندگان، واکنش‌ها و اعتراض بسیار شدیدی نسبت به این سیاست‌های درآمدزایی نشان دادند.

جیمز وایت‌هورست، رئیس سابق آی‌بی‌ام که با خروج ریسیتیلو به‌عنوان مدیرعامل موقت یونیتی انتخاب شد، در آن زمان به رویترز گفت که تغییرات بیشتری برای تمرکز مجدد شرکت روی اهداف اصلی برنامه‌ریزی شده است. گزارش درآمد سه‌ماهه یونیتی که در اوایل نوامبر گذشته منتشر شد، به خوبی تغییرات ساختاری برنامه‌ریزی شده برای این شرکت ازجمله توقف تولید برخی محصولات، کاهش نیروی کار تا هفت هزار نفر و کاهش کار دفتری را نشان می‌داد.

طبق تخمین‌ها در سال گذشته حدود ۹ هزار نفر که در صنعت بازی مشغول به کار بوده‌اند، اخراج شده‌اند. تاکنون شرکت‌های بزرگی به تعدیل نیروی کار پرداخته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به سونی، مایکروسافت، اپیک گیمز، بلیزارد، بایوور، تل‌تیل گیمز و سی‌دی پراجکت اشاره کرد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده