نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۰

بازی Hogwarts Legacy بیش از ۲۲ میلیون نسخه فروخته است

شرکت برادران وارنر اعلام کرد که بازی اکشن نقش‌آفرینی جهان-باز Hogwarts Legacy به رکورد جدیدی در زمینه فروش دست یافته است.

بازی Hogwarts Legacy یکی از بحث‌برانگیزترین آثار عرضه‌شده در سال ۲۰۲۳ بود. این بازی در زمان توسعه با حاشیه‌های مختلفی ازجمله دیدگاه‌های جنجالی جی.کی رولینگ، نویسنده کتاب‌های هری پاتر مواجه شد. بااین‌وجود طرفدارها استقبال شگفت‌انگیزی از این بازی داشتند تا جدیدترین اثر استودیو آوالانچ سافتور در زمره بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین بازی‌های سال گذشته قرار بگیرد.

اخیرا دیوید حداد، مدیرعامل WB Games، در مصاحبه‌ جدید تأیید کرد که بازی هاگوارتز لگسی تا پایان سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۲ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. احتمالا پورت نینتندو سوییچ این بازی که در اواخر سال گذشته عرضه شد، کمک قابل‌توجهی به افزایش آمار فروش آن کرده است.

دیوید حداد در مصاحبه خود پیرامون موفقیت تجاری هاگوارتز لگسی گفت: «من نه‌تنها به میزان فروش بازی افتخار می‌کنم، بلکه بیشتر از آن برای رضایت طرفدارها خوشحال هستم. این بازی داستان‌های هری پاتر را به شیوه‌ای جدید برای بازیکن‌ها زنده کرد که در آن می‌توانند در دنیای جادویی و داستان فانتزی مجموعه نقش منحصر‌به‌فرد خود را داشته باشند. این همان هدفی است که تیم آوالانچ سافتور هنگام توسعه بازی در برنامه داشت و فکر می‌کنم تحقق آن باعث استقبال بالای گیمرها و تبدیل هاگوارتز لگسی به پرفروش‌ترین بازی سال گذشته در سراسر جهان شد. معمولا این موفقیت‌ها توسط دنباله‌ها به‌دست می‌آیند و بسیار مفتخریم که اولین نسخه از یک مجموعه چنین دستاوردی داشت.»

شرکت برادران وارنر در ماه مه ۲۰۲۳ اعلام کرد که فروش هاگوارتز لگسی از ۱۵ میلیون نسخه فراتر رفته و درآمدی بالغ‌بر یک میلیارد دلار داشته است؛ بنابراین بازی با سرعت بسیار خوبی به فروش خود ادامه می‌دهد. باتوجه‌به اینکه آگهی‌های شغلی اخیر استودیو آوالانچ سافتور به توسعه یک بازی AAA و بزرگ اشاره دارند، بسیاری از طرفدارها انتظار دارند تا این پروژه همان دنباله بازی پرفروش Hogwarts Legacy باشد.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده