نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۵

نتفلیکس احتمالا به‌دنبال استفاده از تبلیغات درون بازی است

گزارشی جدید به احتمال استفاده نتفلیکس از پرداخت‌ها و تبلیغات درون بازی‌ها برای کسب درآمد اشاره دارد.

دو سال از زمانی‌که نتفلیکس تصمیم گرفت به‌صورت جدی وارد صنعت بازی شود، می‌گذرد. این شرکت از همان ابتدا به‌دنبال ارائه راه‌های کاملا جدید به کاربران بود تا بتوانند با استفاده از سرویس‌های پولی به تجربه بازی‌های دلخواه خود بپردازند. نتفلیکس اخیرا کالکشن بازی‌های کلاسیک GTA را به سرویس اشتراکی خود اضافه کرد و آن‌ها را در دسترس تمام کاربران قرار داد که همین موضوع نام نتفلیکس را در اخبار صنعت بازی بر سر زبان‌ها انداخت.

به‌تازگی وال استریت ژورنال در گزارش جدید خود فاش کرد که نتفلیکس به‌دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد از پلتفرم بازی خود است. به‌نظر می‌رسد این شرکت برای رسیدن به اهداف مالی خود در حال بررسی برچسب‌های قیمت، تبلیغات درون بازی و پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای است.

حدود یک سال قبل گرگ پیترز، مدیرعامل نتفلیکس ایده درآمدزایی به شیوه‌های گفته شده را برای پلتفرم‌های استریم بازی مطرح کرد: «ما می‌خواهیم تجربه‌ای متفاوت از بازی کردن را ارائه دهیم و برای رسیدن به آن باید به توسعه‌دهندگان اجازه دهیم بازی‌های خود را تنها با تمرکز روی لذت‌بخش بودن آن برای بازیکن‌ها بسازند و درگیر راه‌های درآمدزایی به شکل‌های گوناگون از جمله پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای یا تبلیغات درون بازی نباشند.»

حال طبق گزارش مجله وال استریت احتمالا استفاده از تبلیغات درون بازی یا پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای دقیقا همان چیزی است که نتفلیکس در نظر دارد. بازی‌های پلتفرم نتفلیکس بیش از دو سال است که بدون پرداخت هزینه اضافی در دسترس مشترکان قرار می‌گیرند و هم‌اکنون مجموعه قابل‌توجه و ارزشمندی به حساب می‌آیند. اواخر سال ۲۰۲‌۲ گزارشی پخش شد که ادعا می‌کرد سرویس استریم بازی نتفلیکس در ابتدا بین مشترکان محبوبیتی نداشت اما پس از گذشت زمان کاربران شروع به استقبال از آن کردند و محبوبیت این سرویس به مرور رشد کرد.

نتفلیکس هنوز صحت این گزارش را تایید نکرده است و باید منتظر بمانیم تا تصمیم این شرکت در آینده برای استفاده از تبلیغات درون بازی یا پرداخت‌های درون برنامه‌ای را ببینیم.


منبع Insider-Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده