نویسنده: عرفان بدری
// جمعه, ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۱

هزینه بالای ساخت بازی‌ها به موضوع داغی تبدیل می‌شود

شان لیدن، رئیس سابق پلی استیشن اخیرا گفته است که فکر می‌کند بحث هزینه ساخت بازی‌ها در سال ۲۰۲۴ به موضوعی داغ تبدیل خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های پلی استیشن در گذشته، به‌تازگی اعلام کرده است که فکر می‌کند در سال ۲۰۲۴، بیشتر از هزینه توسعه بازی‌ها خواهیم شنید. مدتی پیش، شان لیدن که تا سال ۲۰۱۹ رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی بود، در پستی از شبکه اجتماعی ایکس که راجع به هزینه ساخت ۳۰۰ میلیون دلاری بازی Marvel’s Spider-Man 2 بود، نوشت: «من فکر می‌کنم که در سال ۲۰۲۴ در مورد این موضوع بیشتر خواهیم شنید.»

درحال‌حاضر تعیین اینکه موضوع صحبت‌های شان لیدن در مورد هزینه ساخت بازی‌ها است یا هک شدن استودیوی اینسامنیاک گیمز، کمی دشوار است. اینسامیناک مدتی پیش توسط یک گروه باج‌افزاری هک شد و این موضوع باعث لو رفتن اسناد و فایل‌های محرمانه این استودیو شد. اطلاعات شخصی کارمندها، پروژه‌های معرفی‌نشده استودیو و اسناد مالی جزو مهم‌ترین موارد فاش شده ازطریق این هک بوده‌اند.

شاون لیدن رئیس سابق پلی استیشن

در چند سال اخیر، هزینه ساخت بازی‌ها به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است و امروزه بسیاری از بازی‌های بزرگ با هزینه چند صد میلیون دلاری توسعه پیدا می‌کنند. جالب است بدانید که شان لیدن یکی از نظراتی که می‌گوید: «لازم نیست هر بازی ۲۰ تا ۵۰ ساعت طول بکشد.» را لایک کرده است.

در یکی دیگر از نظرات هم آمده است که ارزش نداشت تا ۳۰۰ میلیون دلار برای توسعه بازی Marvel’s Spider-Man 2 هزینه شود که این نظر هم توسط شان لیدن لایک شده است. باتوجه‌به این‌ها، به‌نظر می‌رسد که رئیس سابق پلی استیشن هم در جبهه افرادی است که معتقد هستند هزینه ساخت بازی‌ها در حال خارج شدن از کنترل است و باید برای این موضوع فکری کرد.

شان لیدن، درحال‌حاضر به‌عنوان مشاور استراتژیک در شرکت تنسنت گیمز مشغول به کار است.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده