نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۵

هیدئو کوجیما: ماهیت OD بسیار متفاوت‌تر از جریان کنونی صنعت بازی خواهد بود

هیدئو کوجیما بازی OD را اثری بسیار متفاوت می‌داند که برخلاف جریان فعلی صنعت بازی ساخته می‌شود.

زمانی‌که برای اولین‌بار گزارش‌ها نشان دادند هیدئو کوجیما در حال توسعه یک آی‌پی جدید و ترسناک با نام رمزی Overdose است، بسیاری تصور می‌کردند این بازی احتمالا با Death Stranding ارتباط خواهد داشت. بااین‌حال پس از رونمایی رسمی این پروژه جدید که با نام اختصاری OD معرفی شد، متوجه شدیم که با یک بازی مفهومی و احتمالا پیچیده‌تر از Death Stranding رو‌به‌رو هستیم.

در زمان رونمایی، تیم کوجیما پروداکشنز عبارت‌هایی از جمله Social Scream System و Social Stealth را در تریلر نشانه‌گذاری کرده بود تا سرنخ‌های جدیدی برای گمانه‌زنی‌های طرفداران ایجاد کند. همچنین کوجیما تایید کرد این بازی از فناوری پردازش ابری ایکس باکس بهره می‌برد. بااینکه هنوز نمی‌دانیم بازی OD دقیقا چه سبکی را ارائه می‌کند اما هیدئو کوجیما در مورد ماهیت صحبت کرده است و می‌گوید این بازی برخلاف روند فعلی صنعت بازی توسعه پیدا می‌کند. کوجیما در توییتی نوشت:

«به‌نظر می‌رسد من با توسعه آثاری که برخلاف جریان هر دوره صنعت بازی تولید شده‌اند، مشهور شده‌ام. بازی‌های مخفی‌کاری تا بدون شناسایی شدن توسط دشمن وارد یک ساختمان شوید یا بازی‌های باربری که در آن بتوانید از حرکت در جهانی آزاد لذت ببرید. برای من تجربه‌محورترین بازی، شکست دادن خون‌آشام‌های بیرون از خانه با استفاده از نور واقعی محیط اطراف بود. این ایده در زمان توسعه با مخالفت شدید کارکنان و حتی واکنش‌های منفی درون استودیو مواجه شده بود.

تصویری از هیدئو کوجیما در زمان معرفی ساخته جدیدش

بازی OD هم به همان اندازه متفاوت است. اثری که به آن اشاره کردم، بازی Boktai: The Sun Is in Your Hand پلتفرم گیم بوی ادونس است که از یک حسگر منحصر‌به‌فرد برای تشخیص نور خورشید استفاده می‌کرد. نور خورشید اصلی‌ترین مکانیسم بازی برای مبارزه بود؛ به‌قدری که بازیکن‌ها در شب از تجربه بازی محروم بودند».

درحالی‌که منظور کوجیما این نیست که بازی OD قرار است از این مکانیسم استفاده کند اما بیانیه او به‌خوبی ماهیت عجیب و غیرمعمول پروژه آینده‌اش را نشان می‌دهد. تنها گذر زمان می‌تواند ما را بیشتر با بازی OD و جزئیات آن آشنا کند؛ پس تا آن زمان منتظر دریافت اخبار بیشتر بمانید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده