نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰

استیم به پشتیبانی از ویندوز 7 و 8 پایان می‌دهد

شرکت ولو تأیید کرد که پلتفرم استیم پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌ ویندوز را متوقف می‌کند.

شرکت Valve با شروع سال ۲۰۲۴ به‌طور رسمی پشتیبانی پلتفرم استیم از ویندوز 7، ویندوز 8 و ویندوز 8.1 را متوقف می‌کند. بیانیه شرکت ولو نشان می‌دهد آن دسته از کاربران استیم که همچنان از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز استفاده می‌کنند، بهتر است به‌سراغ استفاده از ویندوز 10 یا ویندوز 11 بروند.

باید توجه داشت که کاربران ویندوز 7، 8 و 8.1 همچنان می‌توانند به استیم دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند. بااین‌حال استیم روی این نسخه‌های ویندوز به‌روزرسانی جدیدی دریافت نمی‌کند و احتمال بروز باگ یا اختلال در عملکرد آن وجود دارد که در این صورت ولو هیچ اقدامی برای رفع مشکلات نخواهد کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که برخی ویژگی‌های استیم به‌مرور زمان روی نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز غیرفعال شوند.

ولو پایان پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز را در ماه مارس ۲۰۲۳ اعلام کرده بود. این شرکت در آن زمان توضیح داد که به‌دلیل همگام‌سازی استیم با گوگل کروم، این پلتفرم باید سیستم‌عامل خود را برای استفاده از این مرورگر به‌روز نگه دارد. گوگل کروم از مدتی قبل پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز را متوقف کرد و تنها روی ویندوز 10 و 11 به‌روزرسانی دریافت می‌کند.

جالب اینکه شرکت ولو بیش از مایکروسافت به پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز ادامه داده است؛ چراکه ردموندی‌ها به پشتیبانی از ویندوز 7 در سال ۲۰۲۰ و پشتیبانی از ویندوز 8 و 8.1 در ماه ژانویه ۲۰۲۳ پایان دادند.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده