نویسنده: عرفان بدری
// پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۰

سوییچ ۲ احتمالا دستخوش تغییرات بنیادین نخواهد شد

کنسول نسل بعدی نینتندو احتمالا تغییر و تحول خیلی زیادی نسبت‌به نینتندو سوییچ نخواهد داشت.

درحالی‌که نینتندو مدتی پیش از عبور فروش نینتندو سوییچ از مرز ۱۳۲ میلیون دستگاه خبر داد، انتظار می‌رود این کنسول هیبریدی محبوب در هفتمین سال حضورش در بازار جای خود را به یک دستگاه جدید و قدرتمندتر بدهد. قطعا در این شرایط همه طرفدارها از خود می‌پرسند که جانشین احتمالی نینتندو سوییچ قرار است به چه شکلی طراحی شود و نسبت‌به کنسول قبلی چه تغییر و تحولی خواهد داشت.

ویژگی‌ها و تغییرات نینتندو سوییچ ۲، موضوع جدیدترین گفت‌وگوی دکتر سرکان توتو، مدیرعامل یک شرکت ژاپنی مشاوره در صنعت بازی با نام Kantan Games با رسانه GamesIndustry.biz بود که پیش‌بینی‌ها و تحلیل خود از سال ۲۰۲۴ را در این مصاحبه به اشتراک گذاشت. این در حالی است که نینتندو هنوز به‌شکل رسمی درباره کنسول بعدی خود صحبتی نکرده است و فقط با استناد به تعدادی از گزارش‌ها که می‌گویند کیت‌های توسعه نینتندو سوییچ ۲ در اختیار چند تیم بازی‌سازی قرار گرفته است، می‌دانیم که این کنسول در دست ساخت قرار دارد.

دکتر سرکان توتو در صحبت‌های خود اظهار داشت که قیمت ۴۰۰ دلاری را برای کنسول نسل بعدی نینتندو پیش‌بینی می‌کند و این احتمال وجود دارد که بازی‌های نینتندو سوییچ ۲ هم مانند پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، با برچسب قیمت ۷۰ دلاری به بازار عرضه شوند.

علاوه‌بر این، او همان‌طور که سال گذشته نیز گزارش شد، ادعا کرد که نینتندو سوییچ ۲ قطعا به شکل دستی و قابل حمل نیز قابل استفاده خواهد بود. در مجموع نینتندو می‌تواند تغییرهایی در این کنسول ایجاد و مواردی را به آن اضافه کند، اما طراحی کلی آن مانند نسخه اولیه نینتندو سوییچ خواهد بود. باعنایت‌به اینکه مجموعه Pokémon جزو مهم‌ترین مجموعه‌های نینتندو به‌حساب می‌آید و همواره با کنسول‌های قابل حمل پیوند خورده است، نینتندو به‌هیچ‌عنوان ویژگی قابل حمل بودن را از کنسول بعدی خود کنار نخواهد گذاشت.

درحال‌حاضر نینتندو از هرگونه اظهارنظر رسمی درباره کنسول نسل بعدی خود اجتناب می‌کند، اما باتوجه‌به افت فروش نینتندو سوییچ، به‌ویژه در بازار خارج از ژاپن و کمبود قدرت سخت‌افزاری آن نسبت‌به کنسول‌های نسل نهم که باعث ضعف در اجرای بازی‌های جدیدتر می‌شود، عرضه نینتندو سوییچ ۲ در سال ۲۰۲۴ منطقی به‌نظر می‌رسد. نینتندو سوییچ هم‌اکنون سومین کنسول بازی پرفروش تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی است.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده