نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۵

بازیکنان همزمان Monster Hunter World روی پی سی رشد غیر منتظره‌ای داشته است

بازی Monster Hunter World به رکورد بالاترین آمار بازیکنان فعال همزمان روی پی سی در ۳ سال گذشته دست پیدا کرده است.

با گذشت چند هفته از زمان معرفی بازی Monster Hunter Wilds، به‌نظر می‌رسد که Monster Hunter World نیز یک بار دیگر احیا شده باشد. براساس آمار منتشر شده از سوی SteamDB، این بازی با رسیدن به رقم ۱۳۸ هزار و ۱۴۸ بازیکن فعال در استیم، به رکورد جدیدی از حیث تعداد بازیکنان فعال همزمان روی استیم دست پیدا کرده است. لازم به ذکر است که این بالاترین رقمی است که این بازی از ژوئیه ۲۰۲۰ تجربه می‌کند. جایی که ۱۴۴ هزار و ۳۷۶ بازیکن فعال همزمان این بازی را ازطریق استیم تجربه می‌کردند.

با افزایش مستمر تعداد بازیکنان فعال این بازی طی ماه دسامبر سال گذشته، این رکورد جدید در تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۲۴ به ثبت رسیده است. نمودارهای SteamDB نشان می‌دهد که روند صعودی آمار بازیکنان Monster Hunter World از اوایل ماه دسامبر که همزمان با معرفی بازی Monster Hunter Wilds است، آغاز شده است.

مبارزه در صحرا با هیولا در بازی Monster Hunter: World

اما علاوه‌بر معرفی بازی Monster Hunter Wilds، نمودار صعودی تعداد بازیکنان این بازی می‌تواند بر اثر اعمال تخفیف‌های ویژه‌ای که برای Monster Hunter World و بسته الحاقی Iceborne در ماه دسامبر در نظر گرفته شده بود، نیز روند افزایشی به خود گرفته باشد. کپکام نیز قبلاً با پست‌ها و ویدیوهایی با مضمون Return to World، بازیکنان را به بازگشت به دنیای این بازی تشویق کرده بود.

کپکام در جریان رویداد گیم اواردز ۲۰۲۳ از بازی Monster Hunter Wilds رونمایی کرد. هنوز تاریخ عرضه مشخصی برای Monster Hunter Wilds تعیین نشده است اما باید در سال ۲۰۲۵ انتظار انتشار این بازی را داشته باشیم. جزئیات زیادی از بازی مشخص نیست اما می‌دانیم که اثر نام‌برده با همان مولفه‌های آشنای گیم‌پلی قسمت‌های اخیر این سری، قرار است در تاریخی نامشخص از سال ۲۰۲۵ برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 5 و پی سی منتشر شود.

Monster Hunter World و Iceborne روی پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد. این بازی ازطریق بکوارد کامپلیتی روی کنسول‌های نسل فعلی نیز قابل اجرا است.

درنهایت نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده