// چهار شنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۶

بابی کوتیک مقصر کیفیت پایین بازی‌ های اکتیویژن بلیزارد است

به‌تازگی گروهی از اعضای سابق اکتیویژن بلیزارد تصمیمات بابی کوتیک را دلیل بد شدن آثار و نارضایتی کارکنان این شرکت عنوان کرده‌اند.

بابی کوتیک در زمان ریاست خود در شرکت اکتیویژن بلیزارد یک شخصیت بحث‌برانگیز محسوب می‌شد و به‌نظر می‌رسد که این بحث‌ها تا بعد از جدایی او از این شرکت ادامه‌دار باشد؛ در این راستا سازندگانی که پیش‌تر در اکتیویژن بلیزارد مشغول ساخت بازی بوده‌اند در مورد نحوه عملکرد و تصمیمات کوتیک و در نتیجه تاثیر آن‌ها بر آثار مختلف صحبت کرده‌اند.

کریستینا پالک، برنامه‌نویس که پیش‌تر روی بازی Call of Duty در استودیو Demonware کار کرده‌ است، در یک توییت مدعی شد: «تصمیمات بابی کوتیک موجب بد شدن بازی‌های ما شد. در ماه اول کاری به من خبر رسید که او یکی از کارکنان را تهدید به قتل کرده است؛ طی جلسه‌ای که در این مورد برگزار شد هیچ‌ کسی نمی‌خواست سر صحبت را باز کند تا اینکه من جلوی همه‌ی افراد خواستار اخراج او از شرکت شدم.»

در ابتدا اتهامات علیه بابی کوتیک برای تهدید کردن به قتل در اواخر سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد که طی ‌آن تعداد زیادی از اعضای شرکت اکتیویژن بلیزارد خواستار استعفای او شدند.

در این حین اندی بلفورد، مدیر ارتباطات سابق بازی Overwatch 2 توضیح داد که چگونه اعضای سازنده بازی به سران اکتیویژن بلیزارد از «ماه‌ها قبل» هشدار داده بودند که انتشار این اثر نظرهای منفی کاربران را در پی خواهد داشت، اما مدیران هیچ واکنشی از خود نشان نداده بودند. او در این مورد گفت:

«زمانی‌که ما قصد عرضه‌ی اورواچ ۲ روی استیم را داشتیم، اعضای سازنده از ماه‌ها قبل هشدار داده بودند که قرار است مورد نظر‌های منفی متعددی قرار بگیریم. ما التماس کردیم تا اطلاعات، جزئیات و منابع بیشتری برای کمک به ما اختصاص داده شود اما همه‌ی این درخواست‌ها رد شدند. با وجود مخالفت من برای قرار دادن اعضای گروه در معرض محتوای سمی پلتفرم، مدیریت محتوای استیم بر عهده اعضای گروه ارتباطات قرار گرفت. زمانی‌که از من در مورد فرد تصمیم‌گیرنده انتشار بازی روی استیم سؤال شد، پاسخ من بدون هیچ مکثی بابی کوتیک بود.»


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده