نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۸

سونی به‌دلیل نحوه برخورد با سازنده‌های کنترلرهای ترد پارتی جریمه شد

سونی به‌دلیل سوءاستفاده از موقعیت خود در بازار عرضه کنترلرهای تردپارتی، توسط سازمان نظارتی فرانسه جریمه شد.

سازمان نظارت بر رقابت و بازار فرانسه اخیرا رای دادگاه برای جریمه شرکت سونی را اعلام کرده است. به‌گفته این سازمان، سونی به‌دلیل سوءاستفاده از موقعیت خود در بازار و محدودیت عرضه کنترلرهای تردپارتی به پرداخت جریمه محکوم شده است.

در بیانیه آژانس فرانسوی مشخص شد که سونی به دو دلیل باید جریمه مشخص شده را پرداخت کند. اول اینکه سونی در سال ۲۰۱۵ برای مبارزه با ساخت کنترلرهای تقلبی، چند اقدام فنی پیشگیرانه را انجام داد که این اقدام‌ها درنهایت به‌طور ناخواسته روی عملکرد درست کنترلرهای تردپارتی تاثیری منفی گذاشته است و باعث قطع شدن آن‌ها در طول به‌روزرسانی سیستمی می‌شد.

مورد دوم این است که شرکت‌های تردپارتی و رقیب از پیوستن به برنامه لایسنس‌های پلی‌ استیشن منع شده‌‌اند و دسترسی فقط ازطریق برنامه مشارکت سونی برای آن‌ها امکان‌پذیر است. آژانس نظارتی در ادامه بیانیه خود تایید کرد که سونی با وجود درخواست دیگر سازندگان، از ابلاغ معیارهای دسترسی به این برنامه خودداری کرده و باتوجه‌به صلاح خود آن‌ها را اعمال کرده است.

به‌گفته این نهاد نظارت‌کننده، اقدام‌های سونی به‌طور قابل توجهی به اعتبار و امتیاز تولیدکنندگان تردپارتی ضرر رسانده است و مانع از گسترش بازار آن‌ها می‌شود. سونی هنوز به‌طور عمومی به این بیانیه و جریمه واکنش نشان نداده است.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده