نویسنده: علی گودرزی
// یکشنبه, ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۹

اختتامیه ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی برگزار شد

با برگزاری اختتامیه ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی، برگزیدگان هر یک از بخش‌های این رقابت مشخص شدند.

در هشتمین روز از دی ماه امسال و با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و محمدامین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مراسم اختتامیه ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی برگزار شد؛ طی برپایی رویداد نام‌برده، شرکت‌کنندگان منتخب در بخش‌های رقابتی از جمله برترین بازی‌ها، سمپوزیوم و برترین مقالات شفاهی اعلام شدند.

رویداد «بازی‌های جدی» به‌دنبال افزایش اهمیت ویدیوگیم به‌عنوان رسانه‌ای بسیار موثر در ارائه مخلوقات هنری، فرهنگی و اجتماعی، طی سالیان اخیر و با حمایت نهادهایی همچون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، وزارت فرهنگ و ارشاد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده است. موضوعاتی همچون سلامت و کتابخوانی از جمله محورهای سری رویداد بازی‌های جدی به‌شمار می‌روند.

طی برگزاری ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی و در بخش هکاتون، تیم‌های «سدرا» و «آستریا» به‌ترتیب از تهران و آذربایجان شرقی در رتبه سوم، تیم‌های «روهان» و «سپید» به‌ترتیب از همدان و آذربایجان شرقی در رتبه دوم و تیم «مروارید» از بوشهر در رتبه اول، برترین‌های هکاتون از رقابت‌های امسال به‌شمار می‌روند؛ رقابتی که با ۳۲ تیم عموما دانشجویی از ۲۵ استان و با قضاوت ۱۰ داور و با موضوع «کتاب و کتاب‌خوانی» برگزار شده است.

در بخش سمپوزیوم/ارائه مقالات شفاهی پنج مقاله مختلف که عناوین هر یک را می‌توانید در وبسایت رسمی سری رویداد بازی‌های جدی مطالعه کنید، به‌عنوان مقالات مختلف معرفی شدند. لیلا کاشانی، آذین سلیمی، هادی مرادی، آرش فندرسکی و پویان ناصری‌نیا، اعضای یکی از تیم‌های منتخب در بخش مقالات هستند که توانستند رضایت چهار داور بخش نام‌برده را جلب کنند.

در ادامه و در بخش جایزه توسعه و به‌روزرسانی، بازی «راه ابریشم» در رتبه دوم و بازی «ذهن قوی» در رتبه اول، هر کدام جایزه پنج میلیون تومانی درنظر گرفته شده را به‌دست آوردند. سپس نوبت‌به بازی‌های برتر از طرف انجمن علوم شناختی رسید که در رتبه دوم بازی «ماهی‌یاب»، و در رتبه اول بازی «پرک کبوتر نامه‌رسان» موفق شدند جوایز ۲۰ و ۲۵ میلیون تومانی را از آن خود کنند. در پایان، بازی‌های «جست‌وجوگر» و «ماهی‌یاب» به‌عنوان بازی‌های منتخب از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند و جایزه ۲۰ میلیون تومانی را دریافت کردند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده