// پنجشنبه, ۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

کریستوفر جاج نقش کریتوس جوان را بازی نمی‌کند

کریستوفر جاج، صداپیشه کریتوس ایفای نقش نسخه جوان‌تر این شخصیت را به‌دلیل ادای احترام به ترنس سی کارسون رد کرده است.

کریستوفر جاج، صداپیشه خدای جنگ اعلام کرد که فرصت ایفای نقش کریتوس جوان را داشت، اما برای ادای احترام به ترنس سی. کارسون، صداپیشه قبلی شبح اسپارتا و سه‌گانه‌ی اصلی آن را رد کرد.

کریستوفر جاج طی مصاحبه‌ای گفت که او در راستای احترامی که برای ترنس سی کارسون قائل است، هرگز اجرای او در سه‌گانه‌ی اول را تماشا نکرده است و باور دارد که نزدیک‌کردن صدای خود به کارسون نوعی «بی‌انصافی‌» است. کریستوفر جاج به‌جای این کار قصد داشت به‌روش خود نقش کریتوس را ایفا کند و درصورتی‌که استودیو سانتا مونیکا او را مجبور به نزدیک‌کردن صدای خود به اجرای کارسون می‌کرد، این نقش را کنار می‌گذاشت.

کریستوفر جاج فاش کرد که سونی یا سانتا مانیکا از او خواستند تا با صدایی نزدیک به کارسون برای کریتوس جوان اجرا کند که در بسته الحاقی رایگان God of War Ragnarok: Valhalla حضور دارد، اما این درخواست را رد کرده است؛ چراکه از نظر او انجام چنین کاری بی‌احترامی به کارسون و شخصیت کریتوس است.

کریستوفر جاج در این‌باره اظهار داشت: «حتی اگر از من درخواست می‌کردند، جوابم منفی بود. البته به‌تازگی چنین اتفاقی افتاد و من آن را رد کردم؛ چراکه از من خواستند تا صدایی شبیه به آن شخصیت داشته باشم.» او درباره دلیل این تصمیم توضیح داد که گاهی از بازیگرها و صداپیشه‌ها «برای چیزی که خودمان به شخصیت‌ها می‌بخشیم» به‌اندازه‌ای که باید تقدیر نمی‌شود و تقلید کار یک بازیگر یا صداپیشه‌ دیگر و تبدیل  آن به کار خود «به‌طور ‌ذاتی اشتباه» است.

ترنس سی کارسون برای ایفای دوباره‌ نقش خدای جنگ در بسته الحاقی جدید بازی حضور ندارد و کریستوفر جاج نیز اجرای شخصیت کریتوس جوان را به‌عهده نگرفته است. این شخصیت هیچ کلامی به‌زبان نمی‌آورد، اما با درنظر‌گرفتن صحبت‌های کریستوفر جاج می‌توان احتمال داد که در ابتدا قرار بود کریتوس جوان مکالمه داشته باشد. بااین‌حال یا کارسون این مسئولیت را قبول نکرده است، یا اینکه سازندگان بازی قصد استخدام دوباره او را نداشته‌اند.

با درنظرگرفتن تمایل صنعت بازی‌های ویدیویی به استفاده از هوش مصنوعی برای نیازهای صداپیشگی در آثار خود، تصمیم کریستوفر جاج و احترام او به بازیگر‌ها و صداپیشه‌ها را می‌توان شایسته تقدیر دانست؛ چراکه با توجه به استعداد او، انجام چنین کاری برای این صداپیشه کار سختی نبوده است.


منبع TheGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده