نویسنده: عرفان بدری
// سه شنبه, ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۲

پلی استیشن ۳ همچنان کاربران فعال زیادی دارد

طبق اطلاعات فاش شده از هک استدیوی اینسامنیاک گیمز، کنسول نسل هفتمی پلی استیشن ۳ حدود دو میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

مدتی پیش استودیوی اینسامنیاک گیمز هک شد و حجم عظیمی از اسناد و فایل‌های شخصی و محرمانه آن در اینترنت فاش شدند. برنامه کاری آینده استودیو، اسناد مالی، اطلاعات کارمندان و یک نسخه قابل بازی از Marvel’s Wolverine از مهم‌ترین مواردی بودند که در این هک لو رفتند و در دسترس بسیاری از افراد قرار گرفتند. حالا در ادامه بررسی‌های اسناد فاش شده، کاربران توانسته‌اند تا به آماری از تعداد کاربران کنسول‌های پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ دست پیدا کنند.

کنسول پلی استیشن 3 تا ماه فوریه ۲۰۲۳ حدود ۱/۹ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته است، این در حالی‌‌است که کنسول نسل هفتمی سونی حدود ۱۷ سال پیش به بازار عرضه شده است. همچنین کنسول پلی استیشن 5 حدود ۳۷/۱ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و کنسول پلی استیشن 4 نیز همچنان بیشترین میزان کاربران فعال را به خود اختصاص داده است و بیش از ۷۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. در مجموع سرویس پلی استیشن نتورک ۱۰۷/۵ میلیون کاربر فعال ماهانه در تمام کنسول‌های سونی دارد.

آمار کاربران فعال ماهانه کنسول‌های پلی استیشن

از آن‌جایی‌که پلی استیشن ۵ تا به اینجا فروش خیلی خوبی را تجربه کرده، تعداد کاربران ماهانه آن نیز افزایش قابل توجهی داشته است. طبق آخرین آمار رسمی منتشر شده از سوی سونی، فروش این کنسول تا پایان سومین سال عرضه‌اش از مرز ۵۰ میلیون واحد گذشته است. سونی می‌خواهد تا با تأمین بیشتر پلی استیشن ۵ و ارسال آن‌ها به بازار به‌طور مداوم میزان فروش آن را افزایش دهد. براساس گزارش‌ها، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، رقیب نسل نهمی PS5 تاکنون تنها ۲۱ میلیون واحد فروش داشته است.


منبع eXputer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده