نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۰

بازی GTA V می‌توانست هشت بسته الحاقی داشته باشد

داده‌های لورفته شرکت راک‌استار گیمز نشان می‌دهند که بازی GTA V می‌توانست میزبان هشت بسته الحاقی متفاوت باشد.

پس از هک شرکت Rockstar Games در سال گذشته حجم قابل توجهی از داده‌ها ازجمله کد منبع GTA V، برخی بیلدها و کدهای تازه GTA VI و جزئیاتی از پروژه لغوشده Bully 2 در سراسر اینترنت پخش شد. با‌توجه‌به اینکه رک‌استار با یک نشت اطلاعاتی گسترده مواجه شد و حدود ۱۰۰ گیگابایت از داده‌های آن دردسترس عموم قرار گرفت، استخراج‌کننده‌های داده مرتبا به جزئیات جدیدی در مورد پروژه‌های این توسعه‌دهنده دست می‌یابند.

درحال‌حاضر بسیاری از داده‌کاوها مشغول بررسی داده‌های لورفته از بازی GTA V هستند که شامل  هزاران صفحه کدنویسی، نقشه‌های مفهومی، ساختمان‌ها و موارد دیگر می‌شود. حال مشخص شده است که راک‌استار هشت بسته الحاقی را برای بخش تک‌نفره بازی جی‌تی‌ای ۵ در نظر گرفته بود که به‌مرور و در طول سال‌ها کنار گذاشته شدند..

شرکت راک‌استار در سال ۲۰۱۷ به طرفدارها گفت که دلیل اصلی عدم عرضه بسته الحاقی برای بخش داستانی GTA V، موفقیت زیاد GTA Online است. درواقع این بخش چندنفره و آنلاین به‌قدری موفق و سودده به‌حساب می‌آمد که بیشتر منابع و تمرکز تیم GTA V را به خود اختصاص داده بود. علاوه‌براین، داستان بازی کامل به‌نظر می‌رسید و راک‌استار تمایل داشت روی ساخت نسخه بعدی مجموعه تمرکز بیشتری داشته باشد.

با اینکه شرکت Rockstar Games همه بسته‌های الحاقی بازی GTA V را لغو کرده است، اما می‌توانیم نام و جزئیات برخی از آن‌ها را که در افشای اطلاعاتی گذشته کشف شدند، مرور کنیم. نام این محتوای اضافی به‌ترتیب بسته SP Assassination، بسته SP Manhunt، بسته Norman، مأموریت Agent Trevor، بسته Relationship، بسته Enterprise، دی‌ال‌سی Prologue و دی‌ال‌سی LibertyV عنوان شده است.

طبق این نام‌ها، بازیکن‌های GTA V می‌توانستند فرصت بازگشتی دوباره به لیبرتی سیتی را داشته باشند، اتفاقات قبل داستان را بررسی کنند و گزینه‌های جدیدی برای برقراری ارتباط با سایر شخصیت‌ها به‌دست آورند. ظاهرا تمرکز یکی از بسته‌های الحاقی روی ایجاد فضای کسب‌و‌کار بزرگ بود و محتوای دیگر شخصیت ترور را در نقش یک مأمور قرار می‌داد.

همچنین بسته Manhunt می‌توانست محتوای کراس‌اور با همین مجموعه را که در سال ۲۰۰۳ توسط راک‌استار توسعه یافت، داشته باشد. با این‌وجود با لغو همه این محتواهای اضافی بازیکن‌ها شانس تجربه آن‌ها را از دست دادند.


منبع Insider-Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده