نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۲

چندین بازی جدید سونیک برای موبایل ساخته می‌شوند

سگا تایید کرد با همکاری استودیو Rovio در حال توسعه چند بازی جدید از سری سونیک برای عرضه روی موبایل است.

در اوایل سال جاری استودیو Rovio، سازنده مجموعه Angry Birds، در یک بیانیه تایید کرد به پیشنهاد شرکت‌های دیگر برای خریداری شدن فکر می‌کند و شرکت سگا یکی از مشتریان احتمالی است. پس از گذشت چند ماه و انجام مذاکرات اولیه، این توسعه‌دهنده فنلاندی رسما به یکی از استودیوهای سگا تبدیل شد و از ماه سپتامبر کاملا زیر چتر مدیریت ناشر ژاپنی قرار گرفت.

سگا قصد داشت با خرید Rovio بعضی از آی‌پی‌های خود را به شکلی گسترده و جهانی در اختیار بازیکن‌های موبایل قرار دهد. این شرکت در مصاحبه‌ای تایید کرد به‌دنبال همکاری با سازندگان Angry Birds است تا از این مجموعه فوق‌العاده محبوب برای حضور پرنگ در بازار موبایل استفاده کند و درکنار آن بتواند آی‌پی‌های قدیمی خود را برای این بازار توسعه دهد. حال به‌نظر می‌رسد سونیک اولین مجموعه سگا خواهد بود که قرار است شروع قدرتمند این شرکت در بازار موبایل را رقم بزند.

سونیک در بازی سونیک کالرز آلتیمیت

سگا اخیرا برخی از استراتژی‌های خود درباره خرید تیم Rovio را توضیح داده است که در بخشی از آن می‌توانیم تایید رسمی ساخت چند بازی سونیک برای پلتفرم موبایل را مشاهده کنیم که فعلا اطلاعات بیشتری در دسترس نیست. متن این بیانیه نشان می‌دهد سگا برای ساخت این بازی‌ها از تیم Rovio و مجموعه فناوری‌ها و ابزارهای اختصاصی آن‌ها کمک می‌گیرد. از دیگر نتیجه‌های خریداری شدن Rovio توسط سگا می‌توان به توسعه Hatsune Miku برای موبایل درکنار برنامه پورت نسخه‌های متعدد Angry Birds برای کامپیوتر و کنسول‌ها اشاره کرد.

به‌گفته سگا، همکاری با استودیو جدید برای ساخت بازی‌های تازه و گسترش مجموعه‌های قدیمی، کمک زیادی برای تسهیل ورود به بازار جهانی موبایل خواهد کرد و سگا از این طریق می‌تواند سهم خود در آسیا و به‌خصوص چین را گسترش دهد. همچنین سگا برنامه دارد برخی از بازی‌های خود به مانند Persona 5: Phantom X را که در انحصار بازار چین هستند در مناطق دیگر از جمله آمریکای لاتین، خاورمیانه، آفریقا و سایر کشورها عرضه کند.


منبع Gamerant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده