نویسنده: عرفان بدری
// دوشنبه, ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۵

محتوای بازی مرد عنکبوتی ۲ در طول ساخت دستخوش تغییراتی شد

اینسامنیاک گیمز اعلام کرد که بخشی از محتوای بازی Marvel’s Spider-Man 2 در زمان ساخت به درخواست شرکت سونی با تغییراتی همراه شده است.

بازی Marvel’s Spider-Man 2 یکی از بهترین آثار انحصاری پلی استیشن در چند سال اخیر بود که نه‌تنها عملکرد خوبی در زمینه تجاری داشت، بلکه در جلب نظر منتقدها و بازیکن‌ها بسیار موفق ظاهر شد. بااین‌حال دستیابی به این موفقیت بزرگ برای استودیو Insomniac Games کار آسانی نبوده است.

برایان اینتیهار، کارگردان Marvel’s Spider-Man 2 اخیرا در مصاحبه‌ای در رابطه با دخالت شرکت سونی در توسعه این بازی صحبت کرد و از زمانی گفت که سونی از آن‌ها خواست تا بخشی از محتوای بازی را به‌دلیل کیفیت پایین تغییر دهند. طبق گفته برایان اینتیهار، این یک موقعیت بحرانی برای استودیو اینسامنیاک گیمز بود و پس از ابراز نگرانی سونی درباره کیفیت، آن‌ها تصمیم به ایجاد تغییراتی در بازی مرد عنکبوتی ۲ گرفتند.

این تغییرات مربوط‌به اواسط بازی است؛ زمانی‌که استودیو اینسامنیاک این پروژه را با داستانی پیش می‌برد که با حضور ونوم همراه بود. سونی مجبور به دخالت در ساخت بازی شد؛ زیرا این شرکت معتقد بود که Marvel’s Spider-Man 2 در صورت عدم ایجاد تغییرات نمی‌تواند به سطح کیفی مورد انتظار آثار انحصاری پلی استیشن برسد.

این اتفاقات ممکن است به‌دلیل محدودیت‌های زمانی در طول ساخت بازی باشد که اینسامنیاک گیمز پس از مواجهه با آن نتوانسته بود تا در این شرایط مدیریت مناسبی داشته باشد؛ زیرا این تیم چند پروژه در دست توسعه داشت و آخرین بازی آن‌ها یعنی Ratchet & Clank: Rift Apart نیز تنها دو سال قبل منتشر شده بود.

مدتی پیش تونی تاد، صداپیشه ونوم در Marvel’s Spider-Man 2 فاش کرد که بخش زیادی از صداهای ضبط‌شده او برای این شخصیت در نسخه نهایی بازی وجود ندارند. ممکن است محتوایی که برایان اینتیهار به آن‌ها اشاره می‌کند، مربوط‌به شخصیت ونوم باشند که از بازی حذف شدند و به نسخه نهایی راه پیدا نکردند. گفته‌های تونی تاد باعث ناراحتی بعضی از طرفدارها شده بود؛ زیرا دوست داشتند تا ونوم را بیشتر در این بازی ببینند. خوشبختانه اسناد لورفته اینسامنیاک نشان می‌دهند که یک اسپین‌-آف با محوریت ونوم برای انتشار در سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

بازی Marvel’s Spider-Man 2 درحال‌حاضر به‌شکل انحصاری در کنسول پلی استیشن 5 قابل تجربه است. احتمال انتشار نسخه کامپیوتر این بازی در سال‌های آینده وجود دارد.


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده