نویسنده: عرفان بدری
// دوشنبه, ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰

سازنده Days Gone قصد ساخت آنچارتد ۵ را داشت

استودیو بند، سازنده Days Gone ظاهرا زمانی در نظر داشت تا پنجمین نسخه از مجموعه بازی‌های Uncharted را بسازد

مجموعه بازی‌های Uncharted در سال ۲۰۱۷ به خوابی طولانی فرو رفت و دیگر خبری از آن منتشر نشد. درحالی‌که این مجموعه یکی از بهترین انحصاری‌های پلی استیشن از دوران پلی استیشن ۳ بوده است، اما استودیو ناتی داگ تصمیم گرفت تا پرونده این مجموعه را پس از انتشار بازی تحسین‌شده Uncharted 4: A Thief’s End در سال ۲۰۱۶ و بازی Uncharted: The Lost Legacy در سال ۲۰۱۷ ببندد؛ درنتیجه دیگر نسخه جدیدی ساخته نشد.

بااین‌حال هر چند وقت یک‌بار گزارش‌هایی منتشر می‌شوند که ادعا می‌کنند استودیوهای دیگر بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی وظیفه توسعه نسخه جدید آنچارتد را برعهده گرفته‌اند. حالا به‌تازگی فاش شده است که استودیو Bend، سازنده بازی Days Gone در سال ۲۰۲۰ قصد داشت تا بازی Uncharted 5 را بسازد.

این اطلاعات در انجمن ردیت به اشتراک گذاشته شد و به‌واسطه افشای اسناد استودیو اینسامنیاک گیمز به‌دست آمده است. این اسناد نشان می‌دهند که علاوه‌بر دنباله بازی Days Gone که به‌دلیل عملکرد ضعیف نسخه اول چراغ سبر تولید دریافت نکرد، استودیو بند قصد داشت تا نسخه جدیدی از سری Uncharted را نیز توسعه دهد؛ هرچند درحال‌حاضر نمی‌دانیم این استودیو روی چه اثری کار می‌کند. در این اسناد آمده است که استودیو بند برای ساخت Uncharted 5 به ۸۰ کارمند جدید و برای توسعه Days Gone 2 به ۳۰ کارمند جدید نیاز داشته است؛ بنابراین دنباله Days Gone در صورت ساخته‌شدن قرار بود بازی بزرگ‌تر و پرهزینه‌تری نسبت به نسخه اول باشد.

استودیو بند در گذشته بازی Uncharted: Golden Abyss را برای کنسول دستی پلی استیشن ویتا ساخته بود؛ بنابراین این امکان وجود داشت تا در صورت پشتیبانی استودیو ناتی داگ، این تیم بتواند بازی درخور و شایسته‌ای برای مجموعه آنچارتد توسعه دهد. درحال‌حاضر مشخص نیست که چه آینده‌ای در انتظار این مجموعه است، اما استودیو ناتی داگ سال‌ها پیش تأیید کرده است که قصد ساخت نسخه جدیدی از آنچارتد را ندارد.

آخرین نسخه‌های سری Uncharted یعنی بازی Uncharted 4: A Thief’s End و اسپین‌-آف Uncharted: The Lost Legacy در پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و کامپیوتر قابل تجربه هستند.


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده