// یکشنبه, ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۱

دنباله Cyberpunk 2077 داستان پرجزییات‌تری خواهد داشت

استودیو سی دی پراجکت رد قصد دارد در دنباله Cyberpunk 2077 شاخه‌های متفاوت داستانی بیشتری قرار دهد.

کار استودیو سی‌دی پراجکت رد با Cyberpunk 2077 تمام شده است و آن‌ها مشغول توسعه ویچر ۴ و دنباله سایبرپانک ۲۰۷۷ هستند. البته توسعه Witcher 4 در اولویت قرار دارد و سایبرپانک بعدی فعلا در فاز مفهومی است. اکنون در مصاحبه‌ای جدید، برخی از جاه‌طلبی‌های استودیو درباره دنباله سایبرپانک مشخص شده است. کارگردان روایی بازی می‌گوید ممکن است دنباله Cyberpunk 2077 شامل شاخه‌های داستانی بیشتری براساس مسیر زندگی اولیه بازیکنان باشد.

تصمیم‌ها و انتخاب‌ها در بازی‌های نقش‌آفرینی اهمیت زیادی دارند؛ زیرا باعث می‌شوند تجربه هر فرد منحصربه‌فرد باشد و برای همین چنین تفاوت‌هایی برای بازیکنان مهم خواهد بود. فیلیپ وبر درباره بهبودهای احتمالی دنباله Cyberpunk 2077 سخن گفت و افزود نبود عواقب برای مسیر زندگی یکی از مواردی است که می‌تواند در پروژه اوریون بهتر شود.

با اینکه در ابتدا می‌توان بین Nomad ،Corpo و کودک خیابانی یک پیش‌زمینه را انتخاب کرد، اما درنهایت این تصمیم تاثیر زیادی روی داستان بازی ندارد. وبر دراین‌باره می‌گوید: «باتوجه‌به زمان بیشتری که داریم، شاید بتوانیم کمتر از گذشته آن‌ها را با هم تلفیق کنیم». این یکی از اهداف سازنده برای نسخه اول بازی هم بود و سی‌دی پراجکت می‌خواست روایتی حول محور تصمیم بازیکن و تاثیر آن در دنیای در حال تکامل ارائه کند.

بسته الحاقی Cyberpunk 2077 با نام Phantom Liberty

اما همان‌طور که وبر گفت، این اتفاق رخ نداد و با وجود تفاوت چندین المان در مسیرهای زندگی‌ متفاوت، پس از چند ساعت اولیه تفاوت خاصی وجود ندارد. با اینکه سایبرپانک ۲۰۷۷ در جنبه‌های بسیاری شگفت‌انگیز بود، اما در مکانیزم‌های نقش‌آفرینی در مقابل آثاری مثل Baldur's Gate 3 که صدها پایان‌بندی متفاوت دارد، نتوانسته است بسیار خوب ظاهر شود.

اعمال المانی مشابه در دنباله سایبرپانک می‌تواند قدم مثبتی باشد؛ اما فعلا این صحبت‌ها در حد ایده اولیه است و باید ببینیم در بازی نهایی شاهد حضور چنین چیزی خواهیم بود یا خیر.


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده