نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۰

بازی Ghost of Tsushima با بودجه نسبتا پایینی ساخته شده است

بودجه ساخت بازی Ghost of Tsushima یک سوم بازی‌هایی نظیر The Last of Us Part 2 و God of War Ragnarok بوده است.

بازی Ghost of Tsushima جاه‌طلبانه‌ترین پروژه استودیو Sucker Punch بود که در طول ۶ سال توسعه یافت. این بازی اکشن ماجراجویی در ماه ژوئن ۲۰۲۰ برای پلی استیشن منتشر شد و مورد تحسین بسیاری از منتقدها قرار گرفت. این محصول الهام‌بخش استودیوهای دیگر برای تولید بازی‌های با حال‌وهوای ژاپنی برای مخاطبان غربی شد.

با اینکه بازی Ghost of Tsushima با دیگر آثار AAA برجسته دهه اخیر مقایسه می‌شود، بودجه ساخت ۶۰ میلیون دلاری داشت. نظر به اینکه هزینه تولید بازی‌های تریپل-ای هر ساله افزایش پیدا می‌کند، توسعه بازی گوست آو سوشیما با چنین بودجه کمی بسیار تعجب‌برانگیز است. این بازی تمام انتظارات طرفدارها از یک محصول انحصاری پلی استیشن را برآورده کرد و تجربه شایسته و کاملی از ماجراجویی به‌عنوان یک سامورایی را تقدیم طرفدارها کرد.

همان‌طور که یک تحلیل‌گر مالی از استودیو ساکر پانچ اشاره کرد، بازی گوست آو سوشیما نسبت‌به اکثر بازی‌های AAA بودجه بسیار کمتری داشته است. برای مقایسه می‌توان به بازی‌های The Last of Us Part 2 و God of War Ragnarok اشاره کرد که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری توسعه یافتند. با اینکه این آثار هزینه تولید بالاتری داشتند، بازی Ghost of Tsushima توانست با طراحی هنری و طرح‌های هوشمندانه در حد و اندازه آن‌ها ظاهر شود.

با استناد به اظهارات شوهی یوشیدا می‌توان گفت که بودجه ساخت Ghost of Tsushima به God of War 3 نزدیک‌تر است که در سال ۲۰۱۰ دردسترس گیمرها قرار گرفت. هزینه توسعه بازی The Witcher 3 حدود ۸۰ میلیون دلار اعلام شده استِ و بودجه ساخت بازی جهان-باز پرجزئیاتی مانند Red Dead Redemption 2 معادل ۱۷۰ میلیون دلار بود.

با اینکه Ghost of Tsushima با بودجه نسبتا پایینی ساخته شد، اما عملکرد بسیار خوبی در زمینه تجاری داشت و بیش از ۱۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت. آگهی‌های شغلی قبلی ساکر پانچ نشان می‌دهند که این استودیو مشغول کار روی دنباله گوست آو سوشیما برای پلی استیشن 5 است. نظر به اینکه آن‌ها با چنین بودجه محدودی توانستند چنین اثر خارق‌العاده‌ای خلق کنند، احتمالا با بودجه بیشتر دنباله‌ حیرت‌انگیزی را روانه بازار خواهند کرد.


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده