نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۱

ارزش سهام دو شرکت چینی تنسنت و نت‌ایز سقوط کرد

دو شرکت Tencent و NetEase پس از وضع قوانین جدید درباره محدودیت بازی‌های آنلاین چین با ضرر بزرگی مواجه شدند.

طبق جدیدترین اخبار، شرکت‌های چینی تنسنت و نت‌ایز بعد از تصویب قوانین جدید کشور چین پیرامون محدودیت هزینه‌ها در بازی‌های آنلاین که در روز جمعه اعلام شد، شاهد کاهش ۸۰ میلیارد دلاری در ارزش بازار خود بودند.

رویترز گزارش داد براساس پیش‌نویس این قانون که توسط اداره ملی مطبوعات و انتشارات چین منتشر شد، توسعه‌دهندگان بازی‌های آنلاین حق ندارند به پلیرها برای ورود روزانه به بازی، اولین هزینه در فروشگاه یا خریدهای متوالی پاداش بدهند. همچنین از این توسعه‌دهندگان خواسته شده است میزان پولی را که بازیکن می‌تواند درون کیف دیجیتال بازی خود ذخیره کند محدود کنند.

با اینکه قوانین جدید هنوز قابل اصلاح هستند و احتمالا تا سال آینده اجرایی نخواهند شد اما اخبار آن‌ها باعث کاهش ارزش سهام شرکت‌های بزرگ و پیشرو چینی در صنعت بازی شده است. ارزش سهام تنسنت که بزرگ‌ترین شرکت بازی‌سازی جهان به حساب می‌آید، در مقطعی تا ۱۶ درصد کاهش یافت. همچنین آمار سقوط ارزش سهام برای نت‌ایز تا ۲۵ درصد هم گزارش شده است.

ایوان سو، تحلیلگر مورنینگ استار درباره کاهش ارزش سهام دو شرکت چینی گفت: «حذف مواردی که بازیکن را به شرکت روزانه در بازی یا خریدهای متوالی تشویق می‌کنند به این معنی است که احتمالا کاربران فعال روزانه و درآمد درون‌برنامه‌ای کاهش می‌یابد و درنهایت ناشران را مجبور می‌کند تا طراحی بازی و سیاست‌های کسب درآمد خود را اصلاح کنند».

کشور چین در سال ۲۰۲۱ محدودیت‌های سختی را برای مدت زمان تجربه بازی توسط بازیکن‌های زیر سن قانونی اعمال کرد تا از این طریق بتواند نگرانی‌ها پیرامون اعتیاد خردسالان به بازی‌های آنلاین و چندنفره را کاهش دهد. چین برای اطمینان از عملی شدن این قوانین، تایید بازی‌های جدید را به حالت تعلیق درآورد که تا سال گذشته ادامه داشت. حال شرکت‌های ناشر تا ۶۰ روز بعد از زمان ابلاغ رسمی فرصت دارند خود را با قوانین محدودکننده جدید هماهنگ کنند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده