نویسنده: عرفان بدری
// شنبه, ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۰

اینسامنیاک بالاخره به هک بزرگ استودیو واکنش نشان داد

اینسامنیاک گیمز در پی حمله هکری هفته گذشته با انتشار یک بیانیه رسمی از عصبانیت و ناراحتی اعضای استودیو خبر داد.

هفته گذشته یک حمله هکری توسط گروهی باج‌افزاری به افشای جزئیات زیادی در مورد بازی‌های آینده استودیو اینسامنیاک گیمز، بودجه‌ها، اطلاعات کارمندان و موارد دیگر منجر شد. همچنین اطلاعاتی در مورد بازی در دست ساخت Marvel’s Wolverine، درآمد حاصل از توسعه بازی Sunset Overdrive در سال ۲۰۱۴، نسخه کامپیوتر بازی Marvel’s Spider-Man 2 و بسته‌های الحاقی احتمالی به اشتراک گذاشته شدند.

تا این لحظه هیچ‌کدام از شرکت‌های سونی و اینسامنیاک گیمز به‌صورت علنی درباره این حمله هکری نظری نداده بودند، اما حالا استودیو Insomniac در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) یک بیانیه منتشر کرد. این توسعه‌دهنده می‌گوید از این موضوع عصبانی و اندوهگین است و این مسئله تأثیر زیادی بر تیم گذاشته است.

در این بیانیه آمده است: «از همه شما که با همدردی و حمایت مداوم از ما پشتیبانی می‌کنید، سپاسگزاریم. این عمیقا قابل قدردانی است. ما از حمله جنایتکارانه سایبری اخیر به استودیو و آثار عاطفی که بر تیم ما گذاشته است، هم اندوهگین و هم عصبانی هستیم. در چند روز اخیر به تمرکز بر امور داخلی پرداخته‌ایم تا از یکدیگر حمایت کنیم. آگاهیم که داده‌های به‌سرقت‌رفته شامل اطلاعات شخصی کارکنان، کارمندان سابق و پیمانکاران مستقل ما است. این همچنین شامل جزئیات مراحل اولیه توسعه بازی Marvel's Wolverine برای کنسول پلی استیشن 5 می‌شود. به‌سرعت در حال تعیین میزان تأثیر داده‌ها هستیم. این تجربه برای ما بسیار ناراحت‌کننده بوده است

استودیو اینسامنیاک گیمز در ادامه افزود که توسعه بازی Marvel's Wolverine به‌شکل قبل ادامه پیدا خواهد کرد و هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد. در ادامه بیانیه نوشته شده است: «ما می‌خواهیم همه افراد از بازی‌هایی که ما توسعه می‌دهیم لذت ببرند؛ همان‌طور که از ما انتظار دارند و شایسته چنین چیزی هستند. بااین‌حال اینسامنیاک نیز مثل لوگان انعطاف‌پذیر است. توسعه بازی Marvel's Wolverine مثل قبل ادامه دارد. این بازی در مراحل اولیه تولید است و بدون شک در طول توسعه به‌شدت تکامل خواهد یافت؛ همان‌طور که همه برنامه‌های ما تکامل پیدا کردند.»

تیم اینسامنیاک گیمز با اعلام این مطلب بیانیه را به پایان می‌رساند که اطلاعات بیشتری در مورد بازی Marvel's Wolverine در زمان مناسب به اشتراک گذاشته خواهد شد. آن‌ها همچنین از حمایت‌های مداوم بازیکن‌ها در این زمان چالش‌برانگیز تشکر کردند.


منبع WccfTech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده