نویسنده: عرفان بدری
// جمعه, ۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۸

پلی استیشن پلاس احتمالا برای پلتفرم‌های بیشتری عرضه می‌شود

طبق اسناد فاش شده استودیوی اینسامنیاک گیمز، احتمال دارد که سونی سرویس پلی استیشن پلاس را به پلتفرم‌های بیشتری مثل کامپیوتر و موبایل اضافه کند.

مدتی پیش بود که خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت نهایی شد. بدین ترتیب مایکروسافت می‌تواند بسیاری از بازی‌های اکتیویژن بلیزارد مثل Call of Duty ،Diablo و Warcraft را به شکل انحصاری برای کنسول‌های ایکس باکس عرضه کنند و همچنین در روز اول انتشار آن‌ها را در دسترس مشترکان سرویس گیم پس قرار دهد. این موضوع قطعا تاثیر زیادی روی پلی استیشن خواهد گذاشت، بنابراین طبیعی است که سونی نیز برنامه‌هایی برای کمتر کردن تاثیر این اتفاق روی برند خود داشته باشد.

درحالی‌که مایکروسافت بازی‌های انحصاری خود را از روز اول انتشار در گیم پس قرار می‌دهد و آثار بزرگی مثل Halo: Infinite و Starfield نیز تا به حال به همین شکل عرضه شده‌اند، اما سونی بارها اعلام کرده است که قصد ندارد چنین برنامه‌ای را روی بازی‌های انحصاری خود پیاده کند. در نتیجه هیچ یک از این آثار از روز اول عرضه روی سرویس پلی استیشن پلاس قرار نخواهند گرفت.

پلی استیشن پلاس

آمدن بازی‌ها به این سرویس‌ها باعث کاهش میزان آن بازی می‌شود نه‌تنها خود مایکروسافت به این موضوع اعتراف کرده است، بلکه مدتی پیش گزارش شد که فروش بازی Horizon Forbidden West نیز در نتیجه انتشار در پلی استیشن پلاس کم شده است. بااین‌حال این‌طور که در اسناد فاش شده استودیوی اینسامنیاک گیمز مشاهده شده است، سونی می‌خواهد تغییر و تحولات بزرگی در پلی استیشن پلاس ایجاد کند تا بتواند به این شکل به سراغ مقابله با مایکروسافت برود.

ظاهرا سونی برنامه‌ای با نام Services 3.0 را برای آینده پلی استیشن پلاس تعریف کرده است و قصد دارد با استفاده از آن، این سرویس را به هیجان‌انگیزترین و بهترین سرویس اشتراکی سرگرمی در سراسر جهان تبدیل کند. یکی از مولفه‌های اصلی این برنامه، در دسترس قرار دادن پلی استیشن پلاس برای پلتفرمی بیشتری است. بنابراین در آینده این احتمال وجود دارد که به جز پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5، این سرویس در پلتفرم‌های کامپیوتر، موبایل، تلویزیون‌های هوشمند و حتی مرورگرهای اینترنتی نیز قابل استفاده باشد.

این برنامه البته بدون اینکه بازی‌های انحصاری از روز اول در پلی استیشن پلاس قرار بگیرد، قصد دارد تا اوضاع محتوایی سرویس را بهبود دهد. سونی به‌ویژه می‌خواهد بازیکن‌های بازی‌های سرویس‌محور آنلاین مثل Fortnite، کودکان و خانواده‌ها را برای خرید اشتراک به این سرویس جذب کند. علاوه‌بر‌این سونی قصد دارد برای مشترکان پلی استیشن پلاس، دسترسی به سرویس‌هایی مثل دیزنی پلاس، اسپاتیفای و کرانچی‌رول را فراهم کند و حتی اشتراک‌های مخصوص بازی مثل جی‌تی‌ای‌پلاس و Genshin Impact را فراهم کند.

پلی استیشن پلاس جدید شرکت سونی

سونی همچنین در نظر تا به سراغ همکاری با آمازون برود تا به این شکل خدماتی اختصاصی را به دارندگان Fire TV و خط تلویزیون‌های هوشمند Bravia ارائه دهد. در مجموع برنامه‌های آینده سونی برای پلی استیشن پلاس جالب به‌نظر می‌رسند و اگرچه نمی‌توان با قطعیت گفت که می‌تواند با گیم پس که شاید در سال‌های آینده بازی‌های جدید Call of Duty را از روز اول عرضه در خود داشته باشد، رقابت کند، اما احتمال می‌تواند مقداری از تاثیرات منفی روی برند پلی استیشن را کم کند.

مدتی پیش فایل‌ها و اسناد محرمانه استودیوی اینسامنیاک گیمز در اینترنت منتشر شد و این باعث فاش شدن اطلاعات سری بسیاری از این توسعه‌دهنده و شرکت سونی شد. این فایل‌ها شامل اسنادی در رابطه بازی‌های آینده استودیو، اطلاعات کارکنان و اسناد مالی می‌شد. در مهم‌ترین این اسناد متوجه شدیم که اینسامنیاک در نظر دارد تا در سال ۲۰۲۵ اسپین‌آف مجموعه مرد عنکبوتی با محوریت شخصیت ونوم را عرضه کند، در سال ۲۰۲۶ بازی Marvel’s Wolverine را در دسترس بازیکن‌ها قرار دهد. سپس در سال ۲۰۲۸ و ۲۰۲۹ نسخه جدیدی از سری Marvel’s Spider-Man و مجموعه Ratchet and Clank را به مرحله انتشار برساند.


منبع WccfTech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده