// جمعه, ۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰

سونی احتمالا دست به تعدیل نیرو و تعطیلی استودیوهای بیشتری می‌زند

اسناد داخلی لورفته حاکی از تعدیل بیشتر نیروها در استودیوهای پلی استیشن مانند اخراج ۵۰ تا ۷۵ نفر از کارکنان اینسامنیاک گیمز است.

سال ۲۰۲۳ در صنعت بازی‌های ویدیویی مملو از تعدیل نیرو بود؛ از امبریسر گروپ گرفته تا اپیک گیمز، مایکروسافت و بسیاری دیگر. شرکت‌های متفاوت همچنان برای کاهش هزینه‌ها مشغول اخراج نیرو‌های خود هستند. افشای اسناد اینسامنیاک گیمز نشان می‌دهند که سونی نیز چنین برنامه‌هایی در دستور کار دارد.

همان‌طور که رسانه کوتاکو گزارش داد، سونی دستور کاهش بودجه‌ها را داده است که این موضوع با درنظر گرفتن بودجه عظیم ساخت بازی‌های AAA منطقی به‌نظر می‌رسد. این شرکت قید کرده است که هر استودیو مشغول توسعه بازی نمی‌تواند بیش از ۴۷۰ نیرو داشته باشد. در این اطلاعات اشاره‌هایی به تعدیل نیروها و تعطیلی یکی از استودیو‌های پلی استیشن شده است، اما مشخص نیست که کدام استودیو به‌این سرنوشت دچار خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد که سونی دستور اخراج تعدادی از کارمندان را به استودیوهای خود داده است. هنوز مشخص نیست که آیا این تعدیل نیروها اکنون در حال انجام است یا قرار است در آینده اتفاق بیافتد. با در نظر گرفتن تاریخ این اطلاعات (۹ نوامبر)، احتمال دارد که چنین دستوری بخشی از برنامه آینده سونی باشد.

ظاهرا اینسامنیاک قصد اخراج ۵۰ الی ۷۵ نفر از کارکنان خود را دارد و تعدیل نیروی مشغول به کار روی بازی‌های مرد عنکبوتی ۳ و ولورین را بررسی می‌کند

به‌نظر می‌رسد که استودیو اینسامنیاک گیمز در حال اخراج ۵۰ الی ۷۵ نفر از کارکنان خود است و اطلاعات درزکرده، از نگرانی اینسامنیک در این رابطه خبر می‌دهد. گویا اینسامنیک «عمیقا» تعدیل نیروهای مشغول کار روی بازی‌های Marvel's Wolverine (با تاریخ انتشار احتمالی ۲۰۲۶) و Marvel's Spider-Man 3 (با تاریخ انتشار ۲۰۲۸) را بررسی می‌کند.

اینسامنیاک گیمز در اسناد لورفته به این موضوع اشاره می‌کند که اخراج کارکنان در حال کار روی آی‌پی جدید و یک بازی جدید از سری Ratchet and Clank «به‌عنوان بخشی از کاهش نیروهای مدنظر سونی به حساب نمی‌آید» و همزمان با فعالیت بسیاری از کارمندان قدیمی این استودیو، اخراج آن‌ها «موجب از دست رفتن دانش سازمانی و رهبری می‌شود که برای آثار بعدی بسیار مهم هستند.»

پلی استیشن نیز از تعدیل نیروهای صنعت بازی‌هایی ویدیویی در سال ۲۰۲۳ در امان نماند و استودیوهایی مانند ناتی‌داگ و مدیا مالکول در ماه‌های اخیر کارمندان خود را اخراج کرده‌اند. همچنین در اوایل سال جاری استودیو PixelOpus، سازنده بازی Concrete Genie، تعطیل شد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده