// پنجشنبه, ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰

فاصله بین فروش ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن 5 مشخص شد

برآورد مؤسسه تحقیقاتی آمپر نشان می‌دهد که فروش کنسول‌ نسل ۹ مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱۵ درصد کاهش یافته است.

زمان زیادی از انتشار آخرین آمار رسمی فروش کنسول‌‌های ایکس باکس می‌گذرد و مایکروسافت از ایکس باکس وان تا کنسول‌‌های نسل ۹ این آمار را در اختیار عموم قرار نداده است. بااین‌حال برآورد مؤسسه تحقیقاتی آمپر نشان می‌دهد که فروش کنسول‌‌های ایکس باکس در سال ۲۰۲۳ تا ۱۵ درصد (حدود ۷/۶ میلیون دستگاه) کاهش یافته است.

برآورد شرکت Ampere Analysis از فروش تقریبا سه برابری کنسول‌ پلی استیشن 5 نسبت‌به ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در سال ۲۰۲۳ حکایت دارد. این گزارش نشان می‌دهد که فروش کنسول PS5 با افزایش حدود ۶۵ درصدی به ۲۲/۵ میلیون دستگاه رسیده است. سونی اخیرا تأیید کرد که کنسول نسل ۹ آن‌ها تاکنون بیش از ۵۰ میلیون فروش داشته است. فروش کنسول نینتندو سوییچ نیز با کاهش ۱۸ درصدی به ۱۶/۴ میلیون دستگاه رسیده است.

شاید فروش کمتر کنسول‌های ایکس باکس براساس این آمار و ارقام چندان خوشایند به‌نظر نرسد، اما همان‌طور که در گزارش‌ها ذکر شده بود، ایکس باکس سری ایکس در اوایل سال درگیر مشکلات تأمین بود و نباید از یاد برد که فروش سخت‌‌افزاری جزئی از استراتژی‌های مایکروسافت نیست. یکی از تحلیل‌گرها در این‌باره می‌گوید: «سونی به فروش سخت‌افزار اهمیت زیادی می‌دهد، اما سرویس‌های اشتراکی اهمیت بیشتری برای مایکروسافت دارند.»

با مشاهده مقیاس‌های VGChartz می‌‌توان دریافت که ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در مجموع نزدیک به ۲۵ میلیون واحد فروش داشته‌اند و این آمار نصف فروش کلی پلی استیشن 5 است.


منبع PureXbox
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده