نویسنده: عرفان بدری
// چهار شنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۵

بازی Sunset Overdrive 2 زمانی در دست تولید بود

اسناد لورفته نشان می‌دهند که تولید دنباله Sunset Overdrive به‌خاطر تمرکز اینسامنیاک گیمز روی توسعه Marvel’s Spider-Man لغو شده است.

شاید بازی Sunset Overdrive به موفقیت زیادی در زمینه تجاری و جلب نظر منتقدها دست پیدا نکرده باشد، اما جزو آثار لذت‌بخش اینسامنیاک گیمز است که طرفدارهای خود را دارد. استودیو Insomniac پس از ساخت بازی Fuse و بازی Ratchet and Clank: Into the Nexus به‌سراغ همکاری با مایکروسافت رفت و بازی Sunset Overdrive را به‌شکل انحصاری برای کنسول ایکس باکس وان منتشر کرد؛ اثری که در سال ۲۰۱۸ به کامپیوتر نیز راه پیدا کرد.

اکنون که نزدیک به یک دهه از انتشار Sunset Overdrive می‌گذرد، گروه باج‌افزاری Rhysida پس از هک استودیو اینسامنیاک اطلاعاتی از این بازی را به اشتراک گذاشته است. ظاهرا این بازی با بودجه ۴۲/۶ میلیون دلاری تولید شده است و با فروش کمتر از ۱/۹ میلیون نسخه، مبلغ ۴۹/۷ میلیون دلار درآمد داشت. از سود عرضه این پروژه، تنها مبلغ ۵۶۷ دلار سهم استودیو Insomniac شده است؛ مبلغی که تنها با آن می‌توان یک کنسول نسل نُهمی خریداری کرد.

بااین‌حال شرکت مایکروسافت قصد تولید دو دنباله برای سانست اوردرایو را داشت. ساخت بازی Sunset Overdrive 2 در اکتبر سال ۲۰۱۵ آغاز شد و مراحل پیش‌تولید بازی Sunset Overdrive 3 نیز برای آغاز در اکتبر ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی شده بود، اما توسعه این دو پروژه اندکی پس از شروع لغو شد. گویا اینسامنیاک توسعه دنباله‌های Sunset Overdrive را کنار گذاشت تا به‌سراغ ساخت بازی Marvel’s Spider-Man برود، اثری که موفقیت‌های تجاری زیادی داشت.

در اسناد فاش‌شده آمده است که شرکت مایکروسافت همچنان حقوق ساخت دو دنباله برای بازی Sunset Overdrive را در اختیار دارد؛ بنابراین از نظر قانونی می‌تواند روزی به‌سراغ تولید این دو بازی برود.

 استودیو اینسامنیاک ظاهرا روی بازی Wolverine، اسپین‌-آف مرد عنکبوتی با تمرکز روی شخصیت ونوم، سومین قسمت از سری Marvel’s Spider-Man، یک بازی X-Men معرفی‌نشده و نسخه جدید مجموعه Ratchet and Clank کار می‌کند. همچنین این توسعه‌دهنده برنامه دارد تا پس از سال ۲۰۳۰ به سراغ ساخت یک آی‌پی جدید برود.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده