نویسنده: عرفان بدری
// چهار شنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۰

خالق Dead Space روی بازی جدیدی کار می‌کند

گلن اسکافیلد، خالق بازی‌های Dead Space و The Callisto Protocol اعلام کرد که روی بازی جدیدی کار می‌کند.

گلن اسکافیلد تأیید کرد که مشغول توسعه بازی جدیدی است. خالق بازی Dead Space پیش‌تر در Striking Distance، یکی از استودیوهای شرکت کرافتون فعالیت می‌کرد، اما پس از شکست بازی The Callisto Protocol تصمیم به ترک استودیو گرفت. این کارگردان اعلام کرد که در این مدت در مرخصی بود، اما از کار فاصله نگرفته و با تمام قوا روی یک پروژه جدید کار کرده است؛ اثری که هیجان زیادی برای معرفی آن در سال ۲۰۲۴ دارد.

گلن اسکافیلد بیش از ۳۰ سال پیش کار خود را صنعت بازی‌های ویدیویی آغاز کرد. او در ابتدا روی بازی‌هایی مثل Swamp Thing ،Barbie: Game Girl و The Simpsons: Bartman Meets Radioactive Man کار کرد و سپس به کریستال داینامیکس پیوست و توسعه بازی‌های Gex و Legacy of Kain را رهبری کرد.

بااین‌حال نام گلن اسکافیلد زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که به شرکت الکترونیک آرتز ملحق شد. او در استودیو ردوود فعالیت داشت که بعدها به ویسرال گیمز تغییر نام پیدا کرد و در ساخت بازی‌هایی براساس مجموعه‌های Lords of the Rings ،Godfather و 007 مشارکت کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۸ بازی موفق Dead Space را ساخت.

گلن اسکافیلد در ادامه به استودیو اسلج‌همر گیمز پیوست و به‌عنوان تهیه‌کننده و کارگردان در ساخت بازی‌های Call of Duty: Modern Warfare 3 ،Call of Duty: Advanced Warfare و Call of Duty: WWII همکاری داشت. سپس در سال ۲۰۱۹ به استخدام شرکت Krafton درآمد و تیم جدیدی به نام استرایکینگ دیستنس را پایه‌گذاری کرد. او در ابتدا قصد داشت یک بازی داستانی در جهان بازی PlayerUnknown's Battlegrounds خلق کند، اما در ادامه این بازی به اثری علمی-تخیلی ترسناک بقامحور تحت عنوان The Callisto Protocol تبدیل شد.

بازی The Callisto Protocol حدود یک ماه قبل از انتشار ریمیک Dead Space برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، کامپیوتر، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شد. این بازی نه‌تنها در جلب نظر منتقدها و طرفدارها موفق ظاهر نشد، بلکه فروش پایین‌تر از انتظار توسعه‌دهنده‌ها داشت.

این موارد درنهایت باعث شد که گلن اسکافیلد شرکت کرافتون را ترک کند. درحال‌حاضر از پروژه جدید این کارگردان اطلاعی نداریم و نمی‌دانیم که با همکاری کدام شرکت ساخته می‌شود.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده