نویسنده: عرفان بدری
// چهار شنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۰

میزان فروش بازی‌های بلادبورن و مرد عنکبوتی ۲ لو رفت

میزان فروش بازی‌های Bloodborne و Marvel’s Spider-Man 2 در اسناد لورفته از استودیو اینسامنیاک گیمز به بیرون درز کرد.

پس از حمله گروه باج‌افزاری Rhysida به اینسامنیاک گیمز بیش از ۱/۳ میلیون فایل و سند محرمانه استودیو با حجم معادل ۱/۷ ترابایت در سطح اینترنت منتشر شد. این اسناد شامل اطلاعات شخصی اعضای تیم استودیو Insomniac Games، بازی‌های معرفی‌نشده در دست توسعه و موارد مالی بسیاری می‌شد.

در یکی از این اسناد آمده بود که اینسامنیاک گیمز مبلغ ۳۱۵ میلیون دلار برای توسعه Marvel’s Spider-Man 2 هزینه کرده است و انتظار دارد تا این بازی ۱۰/۵ میلیون نسخه بفروشد تا سودی ۷۵ میلیون دلاری را نصیب استودیو کند. همان‌طور که اطلاعات لورفته نشان می‌دهند، بازی مرد عنکبوتی ۲ در سه هفته اول انتشار خود به فروش ۶/۱ میلیون نسخه‌ای رسیده است؛ بنابراین با فروش حدود ۴/۵ میلیون نسخه دیگر می‌تواند انتظارات مالی سازنده را برآورده کند.

بازی Bloodborne در سال ۲۰۱۵ به‌شکل انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد و با استناد به اطلاعات لورفته، تا سال مالی ۲۰۲۰ میزان ۷ میلیون و ۴۶۴ هزار نسخه فروش داشته است. این محصول تحسین‌شده استودیو فرام‌سافتور در مجموع ۲۶۵ میلیون درآمد داشته است که ۴۱ درصد از آن ازطریق فروش بازی به‌شکل دیجیتالی به‌دست آمده است. درحال‌حاضر مشخص نیست که بلادبورن پس از سال مالی ۲۰۲۰ چه مقدار فروش داشته است.

از سال‌ها پیش شایعه‌های مختلفی در رابطه با آینده بازی Bloodborne به گوش می‌رسند. در گذشته شایعه شده بود که استودیو فرام‌سافتور برای تولید دنباله بازی برنامه دارد؛ درحالی‌که گزارش‌هایی نیز از انتشار نسخه ریمستر بلادبورن برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5 و کامپیوتر حکایت داشتند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده