نویسنده: عرفان بدری
// سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۹

موفقیت مالی بزرگ Spider-Man: Miles Morales و اختصاص بودجه‌ای بزرگ به مرد عنکبوتی ۲

بر اساس اسناد فاش شده، بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales سودآوری بسیار خوبی برای اینسامنیاک گیمز و سونی داشته است. همچنین برای ساخت بازی Marvel’s Spider-Man 2 بودجه بزرگی صرف شده است.

ساعاتی پیش گروه باج‌افزاری Rhysida که موفق به هک کردن استودیوی اینسامنیاک گیمز و دسترسی به اطلاعات محرمانه آن شده بود، بیش از ۱/۳ میلیون فایل از اطلاعات این توسعه‌دهنده را که حجمی معادل ۱/۷ ترابایت داشتند، در اینترنت به اشتراک گذاشتند. در این اسناد شاهد اطلاعات زیادی مثل برنامه کاری استودیو برای ساخت دنباله بازی Wolverine، اسپین‌آف مرد عنکبوتی با محوریت ونوم، نسخه جدید Rachet and Clank و بازی Marvel’s Spider-Man 3 بودیم.

در کنار اطلاعات فوق، شاهد لو رفتن یکسری اطلاعات مالی نیز هستیم. در بخشی از این اسناد آمده که بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales موفق شده است تا بیش از ۱۰/۲ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته باشد. در مجموع ۱۵۶ میلیون دلار بودجه برای تولید این بازی اختصاص داده شده بود که در نهایت به درآمد ۲۶۰ میلیون دلاری رسید. در نتیجه بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales حدود ۱۰۴ میلیون دلار برای اینسامنیاک گیمز و سونی سود داشته است. همچنین برای تولید نسخه ریمستر بازی Marvel’s Spider-Man مبلغ ۳۹ میلیون دلار هزینه شده بود که این اثر با فروش ۴ میلیون نسخه‌ای خود به سودآوری ۱۱ میلیون دلاری رسید.

در ادامه این اسناد نیز آمده است که برای ساخت بازی Marvel’s Spider-Man 2 مبلغ ۳۱۵ میلیون دلار هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود این اثر بتواند ۱۰/۵ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته باشد و در مجموع ۷۵ میلیون دلار سودآوری داشته باشد. همچنین اینسامنیاک گیمز برای تولید بازی Wolverine که برای انتشار در سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است، مبلغ ۳۰۵ میلیون دلار بودجه اختصاص داده شده است و انتظار می‌رود بازی با فروش ۱۰ میلیون نسخه‌ای، در نهایت ۸۵ میلیون دلار سودآوری داشته باشد.

علاوه بر این، استودیوی اینسامنیاک گیمز قصد دارد تا بازی Marvel’s Spider-Man 3 را که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۸ عرضه شود، با هزینه ۳۸۵ میلیون دلاری دلاری تولید کند و پیش‌بینی می‌کند که بازی در نهایت ۱۴/۵ میلیون نسخه بفروشد و سود ۱۷۰ میلیون دلاری را به همراه داشته باشد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده