نویسنده: عرفان بدری
// سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۰

بازی Ratchet and Clank: Rift Apart به سودآوری نرسیده است

با توجه به اسنادی که اخیرا توسط هکرها منتشر شده است، بازی Ratchet and Clank: Rift Apart از نظر تجاری به اندازه دیگر ساخته‌های استودیوی اینسامنیاک گیمز موفق نبوده و نتوانست است تا سودآوری برسد.

در اقدامی غیرمنتظره، گروه باج‌افزاری Rhysida که موفق به هک کردن استودیوی اینسامنیاک گیمز شده بود، ساعاتی پیش تمام اطلاعات و اسناد محرمانه این توسعه‌دهنده را در اینترنت منتشر کرد. در کنار لو رفتن بازی‌های در دست ساخت این استودیو، بخشی از اسناد نیز به موارد مالی اختصاص داشتند که در آن‌ها هزینه ساخت هر بازی و میزان فروش آن‌ها نوشته شده است.

بر اساس این اسناد، بازی Ratchet and Clank: Rift Apart که یکی از اولین آثار انحصاری پلی استیشن 5 است و در سال ۲۰۲۱ برای این کنسول منتشر شده است، با بودجه‌ای معادل ۸۱ میلیون دلار ساخته شده است. این اثر تحسین شده در نهایت ۲/۲ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشت تا به درآمد ۷۳ میلیون دلاری برسد. در مجموع Ratchet and Clank: Rift Apart موفق به جبران هزینه ساخت خود نشد و با ضرری معادل هشت میلیون دلار به کار خود پایان داد.

خوشبختانه این عملکرد مالی باعث نشده است که استودیوی اینسامنیاک گیمز مجموعه Ratchet and Clank را کنار بگذارد، زیرا طبق اسناد لو رفته نسخه جدیدی از این سری در دست ساخت قرار دارد و برای انتشار در سال ۲۰۲۹ برنامه‌ریزی شده است. در کنار این پروژه، اینسامنیاک گیمز روی بازی‌های Wolverine، اسپین‌آف مرد عنکبوتی با محوریت ونوم، Marvel’s Spider-Man 3 و یک بازی X-Men دیگر نیز کار می‌کند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده