نویسنده: عرفان بدری
// چهار شنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۵

علت سکوت شخصیت اصلی بازی GTA 3 مشخص شد

یکی از اعضای سابق راک‌استار گیمز توضیح داد که چرا کلود، شخصیت اصلی بازی Grand Theft Auto 3 هیچ‌وقت صحبت نمی‌کرد.

بازی Grand Theft Auto 3 یکی از مهم‌ترین آثار شرکت راک‌استار گیمز است که در سال ۲۰۰۱ برای کنسول پلی استیشن 2 و در سال ۲۰۰۲ برای پلتفرم کامپیوتر منتشر شد. این بازی برای اولین‌بار مجموعه GTA را وارد دنیای بازی‌های سه‌بعدی کرد و در بسیاری از زمینه‌ها ازجمله گیم‌پلی و گرافیک اثری بسیار پیشگامانه بود.

بااین‌حال نکته جالب در رابطه با شخصیت اصلی این بازی یعنی کلود این است که او هرگز هیچ کلمه‌ای به زبان نمی‌آورد و در تمام مدت در سکوت کامل به وظیفه‌های خود رسیدگی می‌کند. اما دلیل این امر چیست؟

اوبه ورمیج، یکی از اعضای سابق راک‌استار که از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۹ در این شرکت کار می‌کرد، به‌تازگی در این رابطه اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته است. او سابقه کار روی بازی‌هایی مثل GTA 3 ،GTA: Vice City ،GTA: San Andreas و GTA IV را دارد و در چند وقت اخیر بسیار درباره این آثار صحبت کرده و پرده از برخی رازها برداشته است. به‌طور مثال اوبه ورمیج فاش کرد که بازی GTA: Vice City در ابتدا فقط یک بسته الحاقی برای GTA 3 بود.

زمانی‌که یکی از کاربران در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) درباره دلیل سکوت کلود در Grand Theft Auto 3 پرسید، اوبه ورمیج پاسخ داد که تیم سازنده تصمیم گرفت تا این شخصیت صحبت نکند؛ زیرا قصد داشت برخی از موارد اضافی را از بازی حذف کند و گوشه‌ای از کارهای بخش صدا را کم کنند. صحبت‌نکردن کلود باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه و جلوگیری از کار بیش از حد روی بخش صوتی بازی جی‌تی‌ای ۳ می‌شد.

بازی Grand Theft Auto 3 در حال حاضر در پلتفرم‌های پلی استیشن 2، کامپیوتر، ایکس باکس،  اندروید و iOS قابل تجربه است. همچنین کاربران کنسول‌های پلی استیشن 4، پلی اسیتشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری می‌توانند از طریق مجموعه Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition به نسخه ریمستر این بازی دسترسی داشته باشند.


منبع Insider Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده